شکست محاصره دمشق مرهون شجاعت شهید سلیمانی بود/ تکفیری‌ها در یک قدمی حرم بودند

فرمانده ارشد سابق توپخانه سپاه با اشاره به نقش جبهه مقاومت به محوریت شهید حاج قاسم سلیمانی در دفاع از حرم حضرت زینب(س)، گفت: دامنه محاصره حرم توسط تکفیری‌ها در حدی بود که تیرباران کلاشینکف که برد آن حدود یک کیلومتر است به گنبد و مناره‌های حرم برخورد می‌کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شکست محاصره دمشق مرهون شجاعت شهید سلیمانی بود/ تکفیری‌ها در یک قدمی حرم بودند
شناسه : 48381 | انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سردار محمود چهارباغی روز یکشنبه در همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» در مرکز همایش‌های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی قم، گفت: قوی‌شدن در اقتصاد، صنعت و مباحث نظامی لازمه مقابله و مبارزه با دشمن است.

وی افزود: شریک کردن مردم در امر حکومت‌داری از لوازم مهم اقتدار یک نظام است؛ طی سال‌های اخیر قدرت ایران به خصوص در مباحث نظامی و موشکی چشمگیر بوده است.

وی بیان کرد: بعد از انقلاب اسلامی، آمریکایی‌ها تلاش بسیاری کردند تا دوباره دامنه نفوذ خود در ایران را برای دست‌اندازی به منابع کشور گسترش دهند  که حوادثی نظیر کومله، منافقان، حمله رژیم بعث، ترکمن صحرا و … از نمونه های تلاش های آمریکا است.

فرمانده ارشد سابق توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: با وقوع انقلاب اسلامی، شرق و غرب برای زمین‌گیر کردن ایران بر حول یک محور متحد شده و پشتیبانی اطلاعاتی و تسلیحاتی کاملی از رژیم بعث کردند.

چهارباغی اظهار داشت: با آغاز جنگ تحمیلی و پیش‌روی‌های بعثی‌ها در کنار تدابیر اشتباه جنگی بنی صدر، بسیاری از تحلیل گیران و همچنین بعثی‌ها اطمینان داشتند تا چند روز دیگر در تهران جشن پیروزی خواهند گرفت؛ در این شرایط با برکناری بنی صدر و افتادن ابتکار عمل به دست مردم ورق و معادلات جنگ کاملا برگشت.

فرمانده ارشد سابق توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: تجربه جنگ تحمیلی نشان داد که اتکا به مردم پشتوانه اصلی انقلاب است.

وی اظهار داشت: بعد جنگ تحمیلی و سقوط رژیم صدام چندسال بعد از آن به تدریج جبهه مقاومت به صورت جدی در منطقه وارد عمل شد و روابط حسنه‌ای بین ایران، عراق، لبنان، سوریه و یمن شکل گرفت.

چهارباغی یادآور شد: با نفوذ و قدرت روزافزون جبهه مقاومت، آمریکایی‌ها صرفا برای مبارزه با ایران و جلوگیری از دامنه نفوذ آن، به فکر سقوط و براندازی نظام سوریه افتادند به صورتی که ۸۰ درصد خاک این کشور اشغال و گروه‌های تکفیری تا پشت کاخ ریاست جمهوری بشار اسد پیش روی کردند. آمریکایی‌ها همین توطئه را در عراق هم در پیش گرفتند.

فرمانده ارشد سابق توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در چنین شرایطی که همه زمینه‌ها برای سقوط بشار اسد فراهم شده بود، سردار سلیمانی با شجاعت بی‌نظیر خود وارد عمل شد و دقیقا از قلب حرم مطهر حضرت زینب(س) فرماندهی میدانی مبارزه با داعش و النصره را بر عهده گرفت.

وی ابراز کرد: در آن دوران ما وقتی با فرماندهان ارتش سوریه صحبت می‌کردیم همه آنها سقوط نظام بشار اسد را قطعی می‌دانستند و هیچ چشم امیدی به بقای آن نداشتند، در این چنین شرایطی سردار سلیمانی و گروه‌های مقاومت توانستند سوریه را از افتادن به دام نظام استکبار نجات دهند.

چهارباغی گفت: دامنه محاصره حرم حضرت زینب توسط تکفیری‌ها در حدی بود که تیرباران کلاشینکف که برد آن حدود یک کیلومتر است به گنبد و مناره‌های حرم برخورد می‌کرد، شکست محاصره دمشق در حالی توسط جبهه مقاومت انجام گرفت که در آن دوران هنوز روسیه به کمک جبهه مقاومت نیامده بود.

فرمانده ارشد سابق توپخانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: ادله و استدلال سردار سلیمانی نسبت به اهمیت سوریه برای دامنه نفوذ روسیه مسئله‌ای بود که پوتین و سران روسی را برای کمک به نظام سوریه وارد عمل کرد.

وی با اشاره به آزادسازی سوریه با اقتدار ایران، حفظ منطقه مقاومت و محوریت سردار شهید سلیمانی، ابراز داشت: سردار سلیمانی همانگونه که قول داده بود حکومت و خلافت داعش را نابود کرد.

 چهارباغی در ادامه خاطراتی از دوران همرزمی خود با سردار سلیمانی و تدابیر جنگی دقیق وی در سوریه و آزادسازی شهرهای محاصره شده این کشور توسط گروه های تکفیری و سایر گروه های مخالف دولت مرکزی بیان کرد.

همایش ملی «شهید سلیمانی و مکتب انتظار و مقاومت» طی روزهای پانزدهم و شانزدهم اسفندماه جاری با سخنرانی شخصیت‌های حوزوی و مسئولان ملی در قم برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.