قم محل اسکان دائمی طلاب نیست/ طلبه‌ها اقتضائات لباس طلبگی را رعایت کنند

امام جمعه قم با بیان اینکه این شهر محلی برای اسکان دائمی طلاب نیست، گفت: طلاب برای تفقه در دین به قم می‌آیند و بعد از آن برای انجام رسالت دینی به شهرهای خود مراجعه کنند و انوار اهل بیت(ع) را در همه جای عالم گسترش دهند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم محل اسکان دائمی طلاب نیست/ طلبه‌ها اقتضائات لباس طلبگی را رعایت کنند
شناسه : 48026 | انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آیت‌الله سید محمد سعیدی در همایش ردای بهشتی که پیش از ظهر امروز از طرف مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای خانواده ۱۰۰ نفر از طلاب تازه ملبس‌شده برگزار شد، پوشیدن این لباس را ارزشمند دانست و اظهار کرد: تلبس به لباس روحانیت اقتضائاتی دارد و فردی که این لباس را بر تن می‌ند باید این اقتضائات را بپذیرد و بداند که این لباس، لباس سربازی حضرت ولی عصر(عج) در یک انتخاب آگاهانه و عاشقانه است.

وی گفت: خانواده‌های طلاب نیز باید به جایگاه خود توجه داشته باشند و نسلی از طلاب متولد و تربیت شود که تداوم و استمرار مسیر انقلاب را به دنبال داشته باشد.

امام جمعه قم با بیان اینکه التزام به یک موضوع، التزام به لوازم آن را هم می‌طلبد، افزود: اگر کسی موضوعی را پذیرفت اگر آن موضوع، لوازمی هم دارد باید به لوازم آن را نیز بپذیرد و این اقتضائات یا ایجابی و یا سلبی هستند، یعنی وقتی انسان پذیرفت که ملبس به لباس روحانیت شود باید بپذیرد که او سرباز امام زمان(عج) است.

وی با بیان اینکه وقتی کسی سرباز امام زمان(عج) می‌شود انجام برخی کارها برای او ممنوع است، گفت: طلاب باید قبل از تشرف به لباس سربازی امام زمان(عج)، اقتضائات آن را هم یاد بگیرند و رعایت کنند زیرا امروز طلاب و روحانیون به شدت مورد توجه مردم و رسانه‌های هستند و هر حرکت آنها می‌تواند تأثیرگذار باشد.

امام جمعه قم تصریح کرد: قم برای طلاب جایی برای اسکان دائمی نیست بلکه جایی است که طلاب در دین تفقه پیدا کنند و برای انجام رسالت دینی خود به شهرهای خود مراجعه کنند و انوار اهل بیت(ع) را در همه جای عالم گسترش دهند.

سعیدی با بیان اینکه ما باید اقتضائات نظامی که در آن قرار داریم را هم بدانیم و به لوازم آن ملتزم باشیم، تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی خداوند نظامی را برای ما مقرر کرد که افراد قبل از ما آرزوی چنین نظامی را داشتند که مستقل باشد و از ارزش‌های خودش حرف بزند و هرچه به صلاح خودش است عمل کند.

تولیت حرم حضرت معصومه(س) با بیان اینکه افرادی که با رأی مردم روی کار می‌آیند باید به این مردم خدمت کنند و از دعواهای جناحی پرهیز کنند، افزود: مسئولان نباید ابزار دست دشمن شوند و در زمینی که دشمن برای آنها طراحی کرده است بازی کنند زیرا دشمنان در ظاهر آراسته هستند ولی باطنشان کثیف است و با خدا و دین دشمن هستند.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.