کتاب «همیشه سرباز» رونمایی شد

کتاب «همیشه سرباز» روایتی از زندگی شهید «ابوالفضل رضائیان جهرمی» از شهدای والامقام اطلاعات سپاه در قم رونمایی شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کتاب «همیشه سرباز» رونمایی شد
شناسه : 47913 | انتشار : ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دفاع‌پرس قم، مراسم رونمایی از کتاب «همیشه سرباز» برداشتی از زندگی و شهادت شهید «ابوالفضل رضائیان» از شهدای والامقام اطلاعات سپاه، عصر امروز در سالن اجتماعات شهید آوینی دانشکده دین و رسانه صداوسیمای مرکز قم برگزار شد.

در این مراسم، سردار «باقر باقرزاده» مسئول مجتمع آموزشی معصومیه قم با اشاره به چندین سال همراهی و انس با شهید ابوالفضل رضائیان جهرمی در دانشکده شهید محلاتی سپاه قم، اظهار داشت: او در زمان دانشجویی، بسیار منظم و مقید به تحصیل و حضور به موقع در کلاس بود و تلاش می‌کرد از فرصت ایجاد شده، برای ارتقاء بضاعت علمی و پاسخگویی به شبهات، نهایت استفاده را ببرد.

https://defapress.ir/files/fa/news/1400/12/1/1605665_960.jpg

وی افزود: این شهید عزیز، ولایتمدار و جسور در انجام ماموریت‌ها و عاشق خدمت به نظام اسلامی بود و همواره متذکر می‌شد که باید از اندیشه سیاسی امامین انقلاب با جدیت دفاع کنیم.

در بخش دیگری از این مراسم، فاطمه تقی‌زاده نویسنده کتاب «همیشه سرباز» بند‌هایی از مقدمه کتاب را بازخوانی کرد و سردار باقرزاده نیز به عنوان تشکر، انگشتر سردار شهید سلیمانی را به این نویسنده جوان اهدا کرد.

https://defapress.ir/files/fa/news/1400/12/1/1605662_723.jpg

در پایان، با حضور «محبوبه محمدنژاد» و «محمدمهدی رضائیان» همسر و فرزند شهید «ابوالفضل رضائیان جهرمی» از کتاب «همیشه سرباز» رونمایی شد؛ نویسنده کتاب و خانواده این شهید بزرگوار نیز با اهداء لوح و هدایایی تجلیل شدند.

پخش پادکست صدای شهید رضائیان، کلیپ معرفی فعالیت‌های انجمن «سپاس» و زیارت مجازی مزار شهید از دیگر بخش‌های مراسم رونمایی بود؛ در حاشیه مراسم نیز نمایشگاهی از تازه‌های نشر انجمن «سپاس» برپا شد.

در مراسم فوق، سید محمد حسینی شکیب نماینده انجمن پیشکسوتان سپاس، محمد جواد کامور بخشایش کارشناس فرهنگی و امور تألیف و جمع زیادی از اعضای انجمن و تعدادی از فرماندهان جبهه مقاومت حضور داشتند.

https://defapress.ir/files/fa/news/1400/12/1/1605663_677.jpg

انجمن سربازان پیشکسوت اطلاعات و امنیت سپاه با نام اختصاری «سپاس» سازمان مردم نهاد غیردولتی، غیر سیاسی و غیر انتفاعی است که در سال ۱۳۸۷ رسماً تاسیس شد و طی این مدت، ۴۰ عنوان کتاب و ۵۴ مستند در حوزه شهدا و پیشکسوتان اطلاعات و امنیت سپاه تولید کرده است.

خاطرنشان می‌شود شهید ابوالفضل رضائیان جهرمی متولد اول فروردین ۴۴ در شهرستان جهرم بود؛ وی از دوران نوجوانی در جبهه و در عملیات‌های مختلف از جمله والفجر و کربلای چهار حضور داشت.

 در دوران دفاع مقدس از نیرو‌های لشکر المهدی(عج) استان فارس بود و در سال ۱۳۶۲ از ناحیه پا مجروح و در سال ۶۶ در حلبچه شیمیایی شد.

این شهید والامقام در بخش عقیدتی سیاسی نیروی زمینی فعالیت داشت و پس از پایان جنگ نیز با گروه‌های تفحص شهدا برای شناسایی محل‌های عملیات همکاری می‌کرد.

شهید رضائیان تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در دانشکده شهید محلاتی سپاه قم به پایان رسانید؛ از فرماندهان نیروی قدس سپاه بود و در مأموریت‌های برون مرزی نقش آفرینی می‌کرد.

شهید رضائیان در اردیبهشت سال ۱۳۸۵ بر اثر عارضه شیمیایی و ابتلا به هپاتیت «ب» که از طریق تزریق خون‌های آلوده کشور فرانسه وارد شده بود، به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در جوار مزار تنها برادر شهیدش در گلزار شهدای شهرستان جهرم به خاک سپرده شد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.