خانه موزه مراجع به سازمان فرهنگی شهرداری قم واگذار می‌شود

تفاهم‌نامه همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی و سازمان فرهنگی شهرداری قم برای راه‌اندازی خانه موزه آثار مراجع تقلید منعقد می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
خانه موزه مراجع به سازمان فرهنگی شهرداری قم واگذار می‌شود
شناسه : 47844 | انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حمید نادری رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در دیدار با علیرضا ارجمندی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گفت: این سازمان برای آشنایی نسل جوان با شهدای شاخص و فرهنگ ایثار و شهادت با اختصاص بودجه اقدام به راه‌اندازی خانه موزه شهدایی چون شهید شفیعی و زین‌الدین کرد.

وی با بیان اینکه شهر مقدس قم شهر علم و اجتهاد است، ادامه داد: راه‌اندازی خانه موزه مراجع تقلید از جمله برنامه‌های این سازمان است که با هدف آشنایی گردشگران با تاریخ، معارف دینی، معرفی آثار و سبک زندگی مراجع  در دست اقدام قرار دارد.

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در تشریح برنامه‌های پیشنهادی خانه‌موزه گفت: این خانه‌موزه با کاربری فرهنگی و مذهبی همچون برگزاری همایش‌ها، نشست‌ها، جشن‌های تکلیف، مناسبت‌های مختلف، برگزاری تورهای گردشگری برای استفاده عموم شهروندان راه‌اندازی می‌شود.

وی همچنین در تشریح فعالیت‌های شش ماهه مجموعه گنبد سبز که به سازمان فرهنگی واگذارشده به برگزاری تورهای گردشگری، نمایشگاه صنایع دستی و سنگ‌های قیمتی، نمایشگاه مشاغل خانگی، دوره آموزشی نجوم و نشست‌های تخصصی، نورپردازی، تعمیرات و اصلاح فضای سبز و حضور راهنمای تخصصی گردشگری دراین مجموعه اشاره کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هم در این دیدار با توجه به فضای مذهبی و معنوی قم و سال‌ها حضور حوزه علمیه و مراجع تقلید در قم، تبدیل موزه مراجع به خانه موزه را اقدامی ارزشمند در جهت معرفی هر چه بیشتر شخصیت و آثار مراجع تقلید عنوان کرد و گفت: رویکرد اداره کل میراث فرهنگی تعامل با دستگاه‌های اجرایی و واگذاری مراکز به دستگاه‌ها جهت اجرای برنامه فرهنگی است.

وی تصریح کرد: ضمن تقدیر اقدامات صورت گرفته در مجموعه تاریخی گنبد سبز، آمادگی لازم جهت واگذاری خانه موزه مراجع وجود دارد و به این منظور در عیدمبعث تفاهم‌نامه همکاری برای راه‌اندازی خانه‌موزه با سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری منعقد می‌شود.

خاطرنشان می‌شود گنجینه آثار مراجع عظام تقلید در مجموعه فرهنگی تاریخی بیت حضرت امام خمینی(ره) واقع در بلوار معلم احداث شده و مکتوبات و زندگینامه ۱۲ نفر از مراجع تقلید را به نمایش گذاشته است.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.