بازدید استاندار قم از مرکز فوریت های پزشکی استان قم/ قدردانی از خدمات اورژانس ۱۱۵

شهر بیست/ استاندار قم در چهارمین روز از سال نو، از مرکز فوریت های پزشکی استان قم بازدید کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بازدید استاندار قم از مرکز فوریت های پزشکی استان قم/ قدردانی از خدمات اورژانس ۱۱۵
شناسه : 4783 | انتشار : ۰۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، دکتر بهرام سرمست امروز در این بازدید ضمن عرض خداقوت و تبریک سال نو، از فعالیت های اورژانس ۱۱۵ قم در ارائه خدمات به مسافران نوروزی قدردانی کرد.

وی همچنین در دبیرخانه ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی قم حاضر شد و یکپارچگی دستگاه های امدادی را مورد تاکید قرار داد و گفت: انسجام دیسپچ آتش نشانی، پلیس، هلال احمر و اورژانس تحت عنوان SOS بایستی با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به اهمیت تجهیز اورژانس قم به ناوگان جدید آمبولانس افزود: مشکلات ترخیص آمبولانس های فوریت های پزشکی قم از دستگاه های ملی پیگیری خواهد شد.

استاندار قم استقرار اورژانس در اماکن پرتردد از جمله حرم مطهر حضرت معصومه (س) را نیز ضروری دانست و افزود: در رابطه با پوشش برنامه های دولتی توسط اورژانس نیز، در مواردی که بعد حاکمیتی ندارند باید در قالب قرارداد با شرکت های خصوصی انجام شود.

مقام عالی دولت در استان همچنین از خدمات فوریت های پزشکی استان قم قدردانی کرد و گفت: خدمات اورژانس در امدادرسانی به مسافرین و همشهریان در ایام نوروز چشمگیر بوده است.

دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این جلسه ضمن قدردانی از حضور استاندار قم در ستاد اورژانس و همچنین توجه ویژه وی به مجموعه بهداشت و درمان گفت: با وجود اینکه در ایام نوروز بخش های خصوصی در حوزه درمان، تعطیل هستند اما به گونه ای برنامه ریزی کرده ایم تا هیچ مشکل بهداشتی و درمانی رخ ندهد.

وی بیان داشت: اکیپ های اورژانس، بهداشت، غذا و دارو و تمامی بیمارستان های استان در این ایام در حالت آماده باش بوده و علاوه بر نظارت های بهداشتی و خدمات درمانی، اورژانس نیز به مصدومان حوادث خدمات رسانی می کند.

دکتر ایرانی خواه ابراز داشت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی اورژانس تا پایان روز یکم فروردین،۴۷ مورد تصادف جاده ای به اورژانس گزارش شده است که ۹۸ مصدوم بر جای گذاشته و اورژانس ۷۳ نفر از مصدومان را به مراکز درمانی قم منتقل کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: امسال خوشبختانه تا این لحظه شاهد کاهش حجم تصادفات و مصدومان جاده ای هستیم که به گونه ای که سال گذشته تا این لحظه سه مورد فوتی سر صحنه، در جاده های استان به وجود آمد اما این آمار امسال به یک نفر کاهش یافته است.

شایان ذکر است استاندار قم همچنین با حضور در بخش های مختلف ستاد اورژانس ۱۱۵ قم و واحد هماهنگی و عملیات (ٍEOC) از زحمات آنها قدردانی کرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.