تلاش شاتل برای توسعه کامل شبکه فیبر نوری در شهر قم

مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل با بیان اینکه در شبکه فیبر نوری سرعت واقعی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، گفت: تلاش می‌شود شبکه فیبر نوری تا ۶ ماه آینده تمام شهر قم را تحت پوشش کامل قرار دهد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش شاتل برای توسعه کامل شبکه فیبر نوری در شهر قم
شناسه : 47699 | انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمدرضا نخجوانی مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل در آیین افتتاح پروژه توسعه شبکه فیبر نوری «FTTx» در قم طی سخنانی اظهار داشت: توسعه شبکه فیبر نوری از ۴ سال گذشته با همکاری و مشارکت شهرداری در شهر قم آغازشده است.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان مقررات و ارتباطات رادیویی، تمام پروژه انجام‌شده در قم تحت پوشش فیبر نوری رفته است.

مدیرعامل گروه شرکت‌های شاتل با بیان اینکه این پروژه به‌صورت همزمان در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و قم در حال انجام است، گفت: تلاش می‌شود شبکه فیبر نوری تا ۶ ماه آینده تمام شهر قم را تحت پوشش کامل قرار دهد.

وی با تأکید بر اینکه در شبکه فیبر نوری سرعت واقعی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت، یادآور شد: در پروژه فیبر نوری، شهرداری‌ها نقش اساسی دارند و امید می‌رود نگاه شهرداری قم در ایجاد زیرساخت شهر هوشمند در شهرهای دیگر نیز عملیاتی شود.

نخجوانی با تأکید بر اینکه نگاه شهردار و مجموعه مدیریت شهری قم در توسعه شبکه فیبر نوری ستودنی است، اضافه کرد: امیدواریم نوع و جنس نگاه شهرداری قم در زیرساخت شهر هوشمند در شهرهای دیگر کشور نیز سرایت کند.

خاطرنشان می‌شود اینترنت فیبر نوری، سریع‌ترین تکنولوژی ارائه اینترنت پرسرعت است. در این تکنولوژی جریان داده بر اساس نور بوده و بنابراین قابلیت حجم انبوهی از داده‎ها را دارد. این در حالی است که در کابل‌های مسی انتقال اطلاعات مبتنی جریان برق بوده و به تبع سرعت کمی دارد. علاوه بر این، پهنای بالا و متقارن (به معنای سرعت آپلود و دانلود یکسان)، فرسودگی بسیار کمتر و عدم ایجاد اختلال در طیف وسیعی از فیبرهای نوری از دیگر مزایای این فناوری بود.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.