پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه تونل بلوار جمهوری اسلامی قم

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم گفت: تونل بلوار جمهوری اسلامی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام(ره) با اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی در مراحل پایانی قرار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه تونل بلوار جمهوری اسلامی قم
شناسه : 47462 | انتشار : ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدابوالفضل میریک‌امامی در جلسه هیئت‌مدیره سازمان توسعه و عمران شهرداری، با اشاره به پروژه‌های شاخص و جاری این سازمان، پروژه تونل جمهوری را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: در ابتدای این تونل مباحث زیرسازی در حال انجام بوده و به‌زودی جدول‌گذاری ورودی تونل انجام خواهد شد و دیواره سازی تونل نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه تونل بلوار جمهوری اسلامی حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا بلوار یادگار امام(ره) با اعتباری بالغ‌بر ۸۰ میلیارد تومان و دارای پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی است، ابراز کرد: مدول هشت و آخر شناژبندی این پروژه تا پایان ماه جاری نهایی و بعدازآن خاکبرداری ۴۵ متری مرحله آخر آغاز و خروجی و بیرون رفت تونل نهایی می‌شود.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم خاطرنشان کرد: با تأمین مالی جدید، سازمان توسعه و عمران میلگرد موردنیاز پروژه‌های عمرانی شهرداری قم را تا پایان سال تأمین کرده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه شهدای روحانیت، تصریح کرد: این پروژه یکی از رینگ‌های حمل‌ونقلی مهم شهر قم است که به دلیل مجوز حریم دکل برق حدود ۴ ماه متوقف‌شده بود ولی هم‌اکنون با برطرف معارضات، زمینه لازم برای تسریع در آن به وجود آمده است.

میریک امامی با تشریح آخرین وضعیت پروژه تونل غدیر نیز عنوان کرد: ادامه پروژه تونل غدیر و زیرگذر عمار یاسر با اعتباری بالغ‌بر ۷۴ میلیارد تومان به این سازمان واگذارشده و از ابتدای واگذاری، این پروژه بدون توقف دنبال شده است و هم‌اکنون فقط ۳۰ شمع انتهای مسیر آن کار نشده است.

به گفته وی، همچنان برخی از املاک و پلاک‌های موجود در مسیر این پروژه تخریب نشده که یکی از مشکلات و معارضات اساسی پیش رو است و انحراف ترافیک را با مشکل همراه کرده است.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اظهار کرد: افزایش قیمت ماشین‌آلات و سایر تجهیزات و مصالح از مهم‌ترین معضلات در پیشبرد پروژه‌های جاری است و برای خنثی‌سازی بخشی از مصالح مانند آسفالت و قیر از ظرفیت کارخانجات شهرداری استفاده‌شده است.

وی با اشاره به بومی‌سازی بخشی از تجهیزات تولید آسفالت و نیاز این سازمان برای خرید یک کیس الکترونیکی در خصوص فناوری تولید آسفالت، اذعان کرد: حجم تولید کارخانه آسفالت قم در سال جاری ۱۷۵ تن پیش‌بینی‌شده بود که تاکنون ۱۱۲ هزار تن آسفالت تولیدشده است و قیر موردنیاز نیز خریداری‌شده است.

میریک امامی بودجه و اصلاحیه بودجه سال جاری این سازمان را موردتوجه قرار داد و گفت: بودجه این سازمان در سال ۱۴۰۰، رقمی بالغ‌بر ۲۳۰ میلیارد تومان بود که در اصلاحیه نیز همین رقم تصویب‌شد و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز برای بودجه سال آینده این سازمان پیش‌بینی‌شده است.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.