مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم مطرح کرد

اکران المان‌های ویژه نوروزی و گنجشک بهاری در سطح شهر

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از اکران المان‌های ویژه نوروزی و گنجشک بهاری در سطح شهر برگرفته از فراخوان شهرنگار 2 خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اکران المان‌های ویژه نوروزی و گنجشک بهاری در سطح شهر
شناسه : 4688 | انتشار : ۰۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، سید محمد موسوی منش با اشاره به برگزاری فراخوان شهر نگار و طرح گنجشک بهاری در آستانه نوروز اظهار کرد: در آستانه نوروز فراخوان این دو طرح در قالب المان‌های حجمی، نقاشی دیواری و طرح گنجشک بهاری صورت گرفت و شاهد مشارکت مطلوب هنرمندان برای ارائه آثار برای تولید و اکران در شهر بودیم.

وی با بیان اینکه آثار هنر محیطی و المان های نوروزی هنرمندان و گنجشک بهاری در سطح شهر قم اجرا و نصب شده است افزود: این رویداد بزرگ هنری که برای دومین بار در وسعت ملی در شهر قم اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم اذعان کرد: آثار هنرمندان از طریق فراخوان ملی آثار حجمی نوروز ۹۸ با هدف سازماندهی کالبدی و محتوایی شهر قم و بهبود کیفیت سیما، منظر و فضای شهری در قالب جهان شهر دیدی از میان اثر هنرمندان کشور و حضور چشمگیر هنرمندان قمی به دبیرخانه جشنواره فراخوان شهر نگار ارسال گردید که تعدادی اثر توسط کمیته فنی سازمان با حضور اساتید مطرح هنری قم داوری، انتخاب و در نقاط مختلف مناطق هشت‌گانه سطح شهر به اجرا در آمد.

موسوی منش با بیان اینکه آثار هنر محیطی توسط هنرمندان، براساس ایده اولیه که متاثر از فضاهای شهری و شرایط محیطی شهر قم با موضوع هویت اسلامی ایرانی، سرزندگی و جذابیت، خاطره انگیزی، نشاط و شادابی، بهار و آداب و رسوم نوروزی و نوآوری و خلاقیت شکل گرفته، عمدتاً در همان محیط شهری توسط هنرمندان اجرا شد خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره هنر محیطی و المان‌های نوروزی، باعث می‌شود شهروندان از نزدیک با رویدادها و اتفاقات هنری که ماحصل آن در حوزه‌های عمومی شهری در مقابل دیدگان شهروندان و زائرین شهر مقدس قم قرار می‌گیرد، مواجه شوند.

وی ادامه داد: همچنین با این کار شهروندان از نزدیک در جریان آفرینش‌های هنری قرار می‌‌گیرند و این اتفاق، می تواند با رویکردی تعاملی و دوسویه بین هنرمند و مخاطب، به ارتقاء سواد هنری و بینش بصری شهروندان کمک ‌کند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم اذعان کرد: از جمله اقدامات نوروزی و آثار هنر محیطی که در سطح مناطق هشت گانه شهر قم اجرا گردید می توان به نقاشی دیواری معابر اصلی و بوستان ها ، نورپردازی بناهای تاریخی نصب بنر ورودی های شهر و معابر اصلی، بهسازی و رنگ آمیزی المان های مناطق شهری  اشاره کرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.