مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم مطرح کرد

اکران المان‌های ویژه نوروزی و گنجشک بهاری در سطح شهر

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از اکران المان‌های ویژه نوروزی و گنجشک بهاری در سطح شهر برگرفته از فراخوان شهرنگار 2 خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اکران المان‌های ویژه نوروزی و گنجشک بهاری در سطح شهر
شناسه : 4688 | انتشار : ۰۲ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از فارس قم، سید محمد موسوی منش با اشاره به برگزاری فراخوان شهر نگار و طرح گنجشک بهاری در آستانه نوروز اظهار کرد: در آستانه نوروز فراخوان این دو طرح در قالب المان‌های حجمی، نقاشی دیواری و طرح گنجشک بهاری صورت گرفت و شاهد مشارکت مطلوب هنرمندان برای ارائه آثار برای تولید و اکران در شهر بودیم.

وی با بیان اینکه آثار هنر محیطی و المان های نوروزی هنرمندان و گنجشک بهاری در سطح شهر قم اجرا و نصب شده است افزود: این رویداد بزرگ هنری که برای دومین بار در وسعت ملی در شهر قم اجرا شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم اذعان کرد: آثار هنرمندان از طریق فراخوان ملی آثار حجمی نوروز ۹۸ با هدف سازماندهی کالبدی و محتوایی شهر قم و بهبود کیفیت سیما، منظر و فضای شهری در قالب جهان شهر دیدی از میان اثر هنرمندان کشور و حضور چشمگیر هنرمندان قمی به دبیرخانه جشنواره فراخوان شهر نگار ارسال گردید که تعدادی اثر توسط کمیته فنی سازمان با حضور اساتید مطرح هنری قم داوری، انتخاب و در نقاط مختلف مناطق هشت‌گانه سطح شهر به اجرا در آمد.

موسوی منش با بیان اینکه آثار هنر محیطی توسط هنرمندان، براساس ایده اولیه که متاثر از فضاهای شهری و شرایط محیطی شهر قم با موضوع هویت اسلامی ایرانی، سرزندگی و جذابیت، خاطره انگیزی، نشاط و شادابی، بهار و آداب و رسوم نوروزی و نوآوری و خلاقیت شکل گرفته، عمدتاً در همان محیط شهری توسط هنرمندان اجرا شد خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره هنر محیطی و المان‌های نوروزی، باعث می‌شود شهروندان از نزدیک با رویدادها و اتفاقات هنری که ماحصل آن در حوزه‌های عمومی شهری در مقابل دیدگان شهروندان و زائرین شهر مقدس قم قرار می‌گیرد، مواجه شوند.

وی ادامه داد: همچنین با این کار شهروندان از نزدیک در جریان آفرینش‌های هنری قرار می‌‌گیرند و این اتفاق، می تواند با رویکردی تعاملی و دوسویه بین هنرمند و مخاطب، به ارتقاء سواد هنری و بینش بصری شهروندان کمک ‌کند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم اذعان کرد: از جمله اقدامات نوروزی و آثار هنر محیطی که در سطح مناطق هشت گانه شهر قم اجرا گردید می توان به نقاشی دیواری معابر اصلی و بوستان ها ، نورپردازی بناهای تاریخی نصب بنر ورودی های شهر و معابر اصلی، بهسازی و رنگ آمیزی المان های مناطق شهری  اشاره کرد.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.