برگزیدگان کشوری جایزه ادبی یوسف در قم تقدیر شدند

برگزیدگان کشوری دهمین دوره جایزه ادبی یوسف در آیینی همزمان با سراسر کشور در قم تقدیر شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزیدگان کشوری جایزه ادبی یوسف در قم تقدیر شدند
شناسه : 46779 | انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم، آیین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان دهمین دوره جایزه ادبی یوسف امروز به صورت ویدئوکنفرانس همزمان با سراسر کشور در استان قم و در  سالن جلسات این اداره کل برگزار شد.

در این آیین که با حضور «وحید رسولی» مدیر ادبیات و هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برگزار شد از «فاطمه اکبری اصل» نویسنده داستان کوتاه «همه جا راهی است به بهشت» و «فاطمه طوسی» نویسنده داستان کوتاه «زیر سایه نخل‌ها» به عنوان دو برگزیده کشوری جشنواره یوسف، با اهداء هدایایی تقدیر شد.

همچنین این دو نویسنده به همراه «فاطمه جدیدی» به عنوان نفرات برگزیده استانی جشنواره یوسف با تقدیم هدایا و لوح تقدیر از سوی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، تجلیل شدند.

از ۱۸۷ اثر برگزیده کشوری جشنواره جایزه ادبی یوسف، ۳۵ اثر به مرحله نهایی راه یافت و از این تعداد، با نظر داوران جشنواره، ۱۸ اثر از جمله دو داستان فوق، به عنوان آثار برگزیده دهمین دوره جشنواره یوسف انتخاب شد.

داستان کوتاه «همه جا راهی است به بهشت» شرح زندگی و شهادت شهید آیت الله «سیفی» است که به عنوان خبرنگار به جبهه اعزام و داستان شهادت وی از زبان دوست و همراهش روایت می‌شود.

«زیر سایه نخل‌ها» نیز داستان همسر نوعروس یکی از رزمندگان مدافع حرم است که با شنیدن خبر شهادت او، گوشه عزلت اختیار و خاطرات زندگی مشترک خود را مرور می کند؛ در پایان، متوجه می‌شود که همسرش به شهادت نرسیده بلکه اسیر داعش است و قرار است به زودی مبادله شود.

فاطمه طوسی و فاطمه اکبری اصل، نویسندگان نوقلمی هستند که کار نویسندگی را از سال ۹۷ با حضور در محضر اساتید عرصه قلم در حوزه هنری و دفتر تبلیغات اسلامی و در جشنواره‌های متعدد، عناوین برتر را کسب کرده‌اند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.