آغوش حوزه هنری قم به روی نویسندگان باز است/ نگاه گزینشی به هنرمندان نداریم

رئیس حوزه هنری قم در نشست هم‌اندیشی با جمعی از داستان‌نویسان قم گفت: حوزه هنری با آغوش باز به استقبال عموم داستان‌نویسان می‌رود. موضع حوزه هنری همان موضع حضرت آقاست که در برخورد با هنرمندان گزینشی عمل نکند مگر اینکه هنرمند یا نویسنده‌ای خود با نظام زاویه پیدا کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آغوش حوزه هنری قم به روی نویسندگان باز است/ نگاه گزینشی به هنرمندان نداریم
شناسه : 46769 | انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری قم، نشست هم‌اندیشی رئیس حوزه هنری قم با جمعی از نویسندگان و داستان‌نویسان استان با موضوع گسترش دامنه فعالیت‌های داستانی حوزه هنری قم برگزار شد.  

در ابتدای این دیدار محمد علی روزبهانی در توضیح رویکرد حوزه هنری قم در حوزه داستان گفت: «ظرفیت‌ استان قم در حوزه ادبیات داستانی اگر نگوییم بی‌نظیر، کم‌‎نظیر است. خوشبختانه شب شعرها و جلسات داستان در قم پررونق است که این وظیفه حوزه هنری قم را سنگین می‌کند.»

وی در ادامه افزود: «حوزه هنری با آغوش باز به استقبال عموم داستان‌نویسان می‌رود. موضع حوزه هنری همان موضع حضرت آقاست که در برخورد با هنرمندان گزینشی عمل نکند مگر اینکه هنرمند یا نویسنده‌ای خود با نظام زاویه پیدا کند.»

رئیس حوزه هنری قم در ادامه گفت: «حوزه هنری در حد و اندازه خود سعی می‌کند تا ظرفیت‌های داستانی را هر چه بیشتر شکوفا کند. البته که موفقیت در این راه منوط به عنایت الهی و لطف و حمایت دوستان است.»

 

*حوزه هنری در عرصه داستان فراگیر عمل کرده است

در ادامه داستان‌نویسان حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در این حوزه پرداختند. به این ترتیب که ابتدا حامد اشتری نویسنده رمان «قربانی طهران» در بیان نقطه نظرات خود درباره همکاری داستان نویسان با حوزه هنری قم گفت: «آفت فضاهای فرهنگی و ادبی، بستن فضا و کار در حلقه‌های محدود است.»

وی همچنین از حوزه هنری خواست تا حلقه رابط داستان‌نویسان و رسانه‌ها از جمله صداوسیما باشد.

محمد علی رکنی نامزد چهاردهمین جشنواره ادبی جلال احمد نیز گفت: «خوشبختانه حوزه هنری به نسبت دیگر مراکز، فراگیر عمل کرده‌است. حوزه باید هدفی بلند مدت در حوزه داستان برای خود تعریف کند. این گونه جلسات ادامه پیدا کند و مسائل مطرح شده پیگیری به ثمر بنشیند.»

زینب امامی‌نیا نویسنده رمان «مردان نخیله» نیر گفت: «باید تلاش شود تا حوزه هنری و فعالیت‌هایش بیشتر در میان نویسندگان شناخته شود و حوزه تبدیل به پاتوق نویسندگان از طیف‌های مختلف شود.»

فاطمه حاجی پروانه از جمله نویسندگان مجموعه داستان «هِلو بِرآدِر» گفت: «حوزه هنری بایست پاتوق‌های داستانی خود را تقویت کند، به استعدادیابی بپردازد و از نویسندگانی که دغدغه انقلاب اسلامی را دارند حمایت کند.»

مرتضی احمر نویسنده رمان «خاک پای قدم‌هایت» نیز پیشنهاد داد: «حوزه هنری با برگزاری محافل،‌ جلسات و فعال کردن صفحات مجازی خود، بستری مناسب برای معرفی آثار داستان‌نویسان شهر قم مهیا کند. موضوعات مغفول مانده در حوزه اهدافش را احصاء کند و به آنها بپردازد و نقاط ضعف داستان استان را شناسایی و پوشش دهد.»

فاطمه نفری نویسنده رمان «گزارش‌های امیر پسر عاشق» نیز گفت: «تداوم فعالیت‌های داستانی برای جذب داستان‌نویسان و به ثمر نشستن تلاش‌ها، بسیار مهم است. پیشنهاد می‌دهم که حوزه هنری فعالیت‌های داستانی خود را بر اساس کودک و نوجوان و بزرگسال دسته‌بندی و پیگیری کند. همچنین خیلی خوب است که حوزه هنری در فروش آثار داستان‌نویسان به آنها کمک کند.»

فاطمه الیاسی نوینده رمان «من خواب دیده‌ام» نیز بر جذب تمام گروه‌ها و طیف‌های داستان‌نویس تأکید کرد.

محمد حسین فاضل نویسنده رمان در دست انتشار «مزد ترس» نیز بر تقویت گعده‌های داستان‌نویسان برای شکل‌گیری طرح داستان‌ها و قوت گرفتن آنها تاکید کرد.

احمد مدقق داستان‌نویس افغانستانی حاضر در جلسه نیز در بیان نقطه نظراتش گفت: «شهر قم شهری چند قومیتی و بلکه چند ملیتی‎‌ست و باید این ویژگی را تبدیل به نقطه قوت کرد و با جمع داستان‌نویسان دیگر شهرهای ایران و حتی دیگر کشورها ارتباط برقرار کرد.»

سمانه الهی از جمله نویسندگان مجموعه تلویزیونی «زیر خاکی» و سعید محمدی نویسنده رمان «مأموریت در قصر» از جمله نویسندگان حاضر در این جمع بودند.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.