سهم کمتر از ۱۰ درصدی اتوبوس از سفرهای شهری قم

شهردار قم با بیان اینکه سهم ۱۸ درصدی ناوگان عمومی از سفرهای شهری به زیر ۱۰ درصد رسیده است گفت: توسعه خطوط اتوبوسرانی و استفاده بیشتر از این ناوگان از الزامات مهم قانون هوای پاک است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سهم کمتر از ۱۰ درصدی اتوبوس از سفرهای شهری قم
شناسه : 46752 | انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم در سالن جلسات معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، طی سخنانی با بیان اینکه شهرداری قم از نحوه نگهداری و تعمیرات اتوبوس‌های واگذارشده به بخش خصوصی نگرانی دارد، اظهار داشت: در واگذاری، تعمیرات و نگهداری ناوگان به خصوصی باید توجه بیشتری شود.

وی با بیان اینکه قیمت هر دستگاه اتوبوس نسبت به چند سال گذشته با افزایش نجومی همراه شده است، گفت: بازسازی و اورهال کردن اتوبوس‌های درون‌شهری موردتوجه شهرداری است، حدود ۴۰۰ دستگاه درون‌شهری در قم وجود دارد ۱۷۰ دستگاه از آن‌ها در مدار فعالیت هستند.

شهردار قم با اشاره به‌ضرورت نوسازی و ارتقای کمی و کیفی ناوگان عمومی ابراز کرد: سهم ۱۸ درصدی این ناوگان از مسافرت‌های شهری در سال‌های گذشته، به کمتر از ۱۰ درصد رسیده است.

وی اقدامات شهرداری در راستای نوسازی اتوبوس‌های شهری را موردتوجه قرار داد و خاطرنشان کرد: عمر ناوگان اتوبوسرانی قم به ۲ سال رسیده است، درحالی‌که در بسیاری از شهرها عمر این ناوگان کاملاً به مرز فرسودگی نزدیک شده است.

سقائیان‌نژاد خاطرنشان کرد: قبلاً بیش از ۸۲ درصد از هزینه نوسازی و خرید اتوبوس شهری توسط دولت تأمین می‌شد که هم‌اکنون این کمک‌ها کاملاً قطع‌شده است.

وی با اشاره به‌ضرورت حرکت مجموعه مدیریت شهری بر محور شهر انسان‌محور، عنوان کرد: توسعه ناوگان عمومی یکی از الزامات اجرای صحیح و جامع قانون هوای پاک است.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.