دیوارکشی دلیلی بر حبس اراضی هزار هکتاری نیست

استاندار قم با بیان اینکه کار طراحی مسکن در اراضی هزار هکتاری آغاز شده است، گفت: صرف دیوار کشی نمی‌تواند دلیلی برای حبس و عدم آزادسازی این اراضی باشد چراکه مؤسسات و نهاد‌های مربوطه می‌بایست در سنوات گذشته اقدام به اجرای طرح‌های ساخت‌وساز مصوب در این اراضی می‌کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دیوارکشی دلیلی بر حبس اراضی هزار هکتاری نیست
شناسه : 46732 | انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، سیدمحمدتقی شاهچراغی در‌باره دستور صریح رئیس جمهور برای تعیین تکلیف هزار هکتار از اراضی آموزشی حبس شده در منطقه پردیسان، اظهار داشت: اداره‌کل راه‌وشهرسازی پیش از سفر رئیس جمهور، حکم خلع ید مراکزی را که در این زمین‌ها اقدامی انجام نداده اند، به استناد قانون صادر کرد.

وی افزود: پس از دستور رئیس جمهور و باتوجه به نیاز استان به تخصیص زمین برای احداث مسکن برای اقشار مختلف، آزادسازی این زمین‌ها دنبال شد و در حال حاضر با انتخاب مشاور در اداره کل راه‌وشهرسازی کار طراحی مسکن برای اراضی هزار هکتاری آغاز شده است.

استاندارقم با تأکید براینکه مهلت دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای اجرای طرح‌های ساخت‌وساز در این اراضی پس از گذشت یک دهه به پایان رسیده است، افزود: صرف دیوار کشی نمی‌تواند دلیلی برای حبس و عدم آزاد سازی این اراضی باشد و مؤسسات و نهاد‌های مربوطه می‌بایست در سنوات گذشته اقدام به اجرای طرح‌های ساخت‌وساز مصوب در این اراضی می‌کردند.

شاهچراغی افزود: امکان دارد برخی دستگاه‌ها مانند دانشگاه علوم پزشکی در سنوات گذشته بخشی از طرح را در این اراضی اجرایی کرده باشند که دستگاه‌ها باید برای سرعت بخشی به تکمیل آن‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

خاطرنشان می‌شود در طرح ملی مسکن تاکنون بیش از ۹۰ هزار نفر در استان ثبت نام کردند که در اراضی ۵۶۰ هکتاری منطقه پردیسان تنها برای ۳۰ هزار نفر امکان ساخت واحد مسکونی وجود دارد.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.