سینما آیه قم میزبان پاتوق فیلم‌های کوتاه و بلند می‌شود

همزمان با برگزاری نوزدهمین هفته فیلم و عکس استان قم، پنج فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» (برگزیده جشنواره فجر)، «کپسول»، (برگزیده جشنواره فیلم کوتاه تهران)، «ماسک»، «تابوت» و «دکل» در سینما آیه قم روی پرده می‌رود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سینما آیه قم میزبان پاتوق فیلم‌های کوتاه و بلند می‌شود
شناسه : 46677 | انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، همزمان با برگزاری نوزدهمین هفته فیلم و عکس استان قم، پنج فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی»، «کپسول»، «ماسک»، «تابوت» و «دکل» از ساعت ۱۶ تا ۱۸ روز چهارشنبه ۶ بهمن‌ماه در قالب پاتوق فیلم‌های کوتاه و بلند روی پرده سینما آیه قم می‌رود.

این پاتوق به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، انجمن سینمای جوانان قم و مؤسسه سینمایی «چگونه» برگزار می‌شود. 

*وضعیت اورژانسی

فیلم کوتاه «وضعیت اورژانسی» به کارگردانی مریم اسمی‌خانی و تهیه شده در انجمن سینمای جوانان ایران سال گذشته موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر شد.

سعید چنگیزیان، نازنین رمضانی، میلاد میرزایی و الناز حسن‌پور در این فیلم نقش‌آفرینی کرده و در خلاصه داستان این اثر آمده است: «نازنین دختری ۷ ساله است که با نزدیک شدن به مأمور اورژانسی که برای مداوای مادرش به خانه‌شان آمده تلاش می‌کند پرده از رازی که آزارش می‌دهد، بردارد.»

«مریم اسمی‌خانی» که دانش‌آموخته زبان و ادبیات فارسی است و سابقه حضور در کارگاه‌های فیلمسازی عباس کیارستمی را داشته است، سابقه کارگردانی آثار کوتاهی چون «باد هر وقت که بخواهد می‌وزد»، «باد هر کجا که بخواهد می‌وزد»، «مادرانه»، «توت شیرین»، «دمپایی»، «هدیه آسمانی» و فیلمنامه‌های تحسین‌شده‌ای چون «پل» و «سیاه سرفه» را در کارنامه کاری خود دارد.

وضعیت اورژانسی

*کپسول

فیلم «کپسول» به کارگردانی «امیر پذیرفته» امسال موفق شد جایزه بزرگ سی‌وهشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران را به‌دست آورد و به‌صورت مستقیم به آکادمی اسکار معرفی شود. فیلمی که در روستاهای «داوران» و «دره جوز» از توابع رفسنجان ساخته شده و به «تلاش و تکاپوی پسربچه‌ای برای تحقق رویای کودکی‌اش می‌پردازد.»

بابک نوری، ندا حسینی، میلاد ترقی‌خواه، سیدمحمدرضا حسینی، عباس باقری، سعید جندقی، علی آخوندی و آسمان خدادادی بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

«امیر پذیرفته» پیش‌تر برای کارگردانی مستند «دلندروا» در بخش شهید آوینی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت حضور داشت.

کپسول

*ماسک

«ماسک» به کارگردانی نوا رضوانی سال گذشته در بخش فیلم کوتاه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت.

کتایون سالکی و هومان محمد حسینی بازیگران این اثر سینمایی هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «دختری برخلاف میلش و بخاطر دوستش کاری را انجام می‌دهد.»   

نوا رضوانی»دانش آموخته کارشناسی ارشد سینما از دانشگاه هنر تهران است و سابقه ساخت آثاری چون مستند «طغال»، «عروسک‌ها نمی‌دانند» و فیلم کوتاه داستانی «یک حلقه معمولی» را در کارنامه دارد.

ماسک

*دکل

«دکل» به کارگردانی بابک مصطفوی سال گذشته در بخش مسابقه بین‌الملل سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشت و در چهار بخش کاندیدای دریافت جایزه بود.

این فیلم روایت‌گر داستان کارگر کارخانه‌ای است که در نیمه‌شبی تصمیم می‌گیرد یک نفر را به قتل برساند، اما مشکل اینجاست که او مهربان است! محمدرضا امیریوسفی، مصطفی شیرخانی، حبیب‌الله محمدی، حمید جلالی، نورا لک، رضا سرور، اسماعیل شفیعی از بازیگران این فیلم هستند.

تابوت

*تابوت

فیلم کوتاه «تابوت» به کارگردانی اکبر زارع که سال گذشته به نویسندگی و کارگردانی اکبر زارع و تهیه‌کنندگی انجمن سینمای جوانان ایران دفتر تبریز تولید شد، امسال به چهلمین جشنواره فیلم فجر راه یافته است.

داود نورپور، کریم اشتری، احمد مسرت، رحیم عباس‌زاده، جلال خاکزاد و بهروز علیپور در این فیلم ۱۵ دقیقه‌ای نقش‌آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان «تابوت» آمده است: «سقف غسالخانه روستا در اثر باران فرو ریخته و تابوت قدیمی و مقدس زیر باران مانده است. سه تن از ریش سفیدان روستا به نمایندگی از اهالی در محل واقعه حاضر می‌شوند تا راه چاره ای پیدا کنند.»

*خبرنگار: محمد مهدی عنایت‌پور

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.