شروین سلیمانی در گفت‌وگو با «شهر۲۰»:

«قمپز» از بهترین محافل ادبی ایران است/ هربار به «قمپز» می‌آیم شگفت‌زده می‌شوم

شروین سلیمانی از شاعران و طنزپردازان کشور با بیان اینکه هر بار به قمپز می‌آیم شگفت‌زده می‌شوم، گفت: بدون اغراق قمپز یکی از بهترین محافل ادبی ایران است و شاعران قمی استعداد خوبی در حوزه شعر طنز دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
«قمپز» از بهترین محافل ادبی ایران است/ هربار به «قمپز» می‌آیم شگفت‌زده می‌شوم
شناسه : 46623 | انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹   پرینت

شروین سلیمانی شاعر و طنزپرداز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر۲۰» با اشاره به حضور خود در پنجاه‌وسومین محفل طنز قمپز، گفت: با قمپز بیگانه نیستم و پیش از این نیز دو بار دیگر مهمان این محفل ادبی بودم.

وی با بیان اینکه هر بار به قمپز می‌آیم شگفت‌زده می‌شوم، تصریح کرد: بدون اغراق قمپز یکی از پربارترین محافل شعر طنز ایران است.

این شاعر و طنزپرداز با اشاره به حضور خود در محافل ادبی شهرهای مختلف، گفت: با شاعران گوناگونی از سراسر ایران آشنا هستم و ارتباط دارم اما با قاطعیت عرض می‌کنم قمپز یکی از بهترین محافل ادبی ایران است و شاعران قمی استعداد خوبی در حوزه شعر طنز دارند.

پنجاه و سومین محفل طنز قمپز با حضور شروین سلیمانی

سلیمانی یکی از عوامل حفظ محافل ادبی در استان‌ها را حمایت مسئولان و دغدغه‌مندان فرهنگی عنوان کرد و گفت: در اینکه پرچم جلسات شعر بالا بماند، مسئولان و دغدغه‌مندان در این زمینه نقش مهمی دارند که در قم هم مسئولان و هم دوستان شاعر و طنزپرداز همت خوبی برای برقراری و حفظ محفل طنز قمپز داشته‌اند.

شاعر مجموعه طنز «نیشدارو» افزود: محفل طنز قمپز به حدی از کیفیت رسیده که شاعرانی از شهرهای تهران و البرز و فارس و شهرکرد به این محفل می‌آیند و شعرخوانی می‌کنند؛ به اهالی ادبیات قم تبریک می‌گویم که چنین جلسه خوبی دارند.

این شاعر و طنزپرداز در رابطه با سطح کیفی آثار قرائت‌شده در محفل طنز قمپز، گفت: طنز ادبی باید پخته باشد و برعکس آنچه که همه فکر می‌کنند، کار خطیری است. بعضی از شاعران قم خیلی قوی هستند و شاعرانی نیز تازه‌کارند که با ممارست و تمرین می‌توانند کارهای قوی‌تری ارائه دهند، در مجموع کیفیت آثار خیلی خوب بود.

سلیمانی همچنین از شعاری‌شدن شعر طنز به عنوان یک چالش مهم این حوزه ادبی یاد کرد و گفت: شاعر طنز نباید زیاد به مسائل ظاهری توجه کند، باید عمیق‌تر به مسائل بپردازد و به قول استاد اسماعیل امینی، شاعر طنز باید به علت بپردازد نه به معلول.  

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.