مجتمع آموزشی شهید هندویان در قم افتتاح شد

بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی تربیتی ورزشی استان قم با نام «شهید مهدی هندویان» با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان و خیران مدرسه‌ساز در منطقه پردیسان شهر قم افتتاح شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مجتمع آموزشی شهید هندویان در قم افتتاح شد
شناسه : 46492 | انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی تربیتی ورزشی استان قم با نام «شهید مهدی هندویان» با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان و خیران مدرسه‌ساز در منطقه پردیسان شهر قم افتتاح شد.

محسن پورگلیان مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم عصر پنجشنبه در آیین افتتاح این مجتمع، با بیان اینکه مجتمع شهید هندویان بر اساس سند تحول ساخته شده است، گفت: آمادگی داریم کارشناسان گوناگون عرصه‌های فضای آموزشی به این‌ مکان بیایند و ملاحظه کنند و این مجتمع پله‌ای برای پیشرفت‌های بعدی شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم افزود: این مجموعه بر اساس نظامات ۶گانه ساحت‌های تربیتی شکل گرفته و کوشش شده است که قالب کار معماری اسلامی ـ ایرانی باشد و محتوای تحول نظام آموزشی را در آن دنبال کنیم.

پورگلیان افزود: این مدرسه دارای چهار باب مدرسه در مقاطع گوناگون سنی ویژه دانش‌آموزان دختر، دارای ۲ باب سالن ورزشی، چهار باب سالن مطالعه و کتابخانه، ۵۳ باب کلاس درس، ۴۰ باب فضای اداری و جانبی، ۱۲ آزمایشگاه و کارگاه و یک مسجد و نمازخانه مرکزی است.

وی با اشاره به ساخت ۲ سالن ورزشی در این مجتمع تاکید کرد که نیازهای ورزشی این چهار مدرسه به وسیله سالن‌های مذکور تامین می شود.  

وی افزود: راه‌های دسترسی به مسجد، سالن‌های ورزشی و کتابخانه این مجتمع به گونه‌ای طراحی شده‌اند که این اماکن بتوانند کانون پرورشی و فرهنگی این محله نیز باشند و مردم محله بتوانند از آن استفاده کنند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با بیان اینکه مجتمع مذکور ۱۲ هزار متر مربع مساحت و ۱۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد، گفت: این مجتمع به گونه‌ای طراحی شده است که این چهار مدرسه به طور مستقل و اماکن عمومی به صورت اشتراکی مورد بهره‌برداری قرار بگیرند.

وی ادامه داد: از ویژگی‌های مجتمع مذکور این است که مبتنی بر سند تحول آموزش و پرورش و زیر نظام فضا و تجهیزات، طراحی ویژه دانش‌آموزان دختر با حداقل دید از ساختمان‌های مجاور، دارای کاربری مرکز آموزشی فرهنگی و ورزشی در محله و نیز تاکید بر آموزش و پرورش تمام ساحتی (به کارگیری تمام ساحت‌های فکری و فیزیکی) می‌باشد.

پورگلیان همچنین از خیران مدرسه ساز از جمله حاج ابوالفضل هندویان که در ساخت مدرسه یاریگر وزارت آموزش و پرورش هستند، تقدیر و سپاسگزاری کرد و یاد و خاطره شهیدان از جمله شهید مهدی هندویان را گرامی داشت.  

  بزرگ‌ترین مجتمع آموزشی قم با حضور وزیر آموزش و پرورش افتتاح شد

*مشکلات زیرساخت‌ها برای احداث مدرسه رفع شود

ابوالفضل هندویان از خیران مدرسه ساز استان قم که مجتمع مذکور را ساخته است، نیز با تقدیر از کسانی که در ساخت این مجتمع همکاری داشتند، خواستار همکاری نهادهای مرتبط در رفع مشکلات در زیرساخت‌ها، برای احداث مدرسه توسط افراد نیکوکار شد.  

پردیسان در منطقه هشت شهرداری و در جنوب غربی شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از منطقه‌های شهرداری قم تبدیل شد و بیشتر واحدهای مسکن مهر در این منطقه ساخته شده ‌است. 

نوشته های مشابه
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ضرورت افزایش امنیت بوستان‌های قم
دیدار شهردار قم با مدیرکل بازرسی استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.