مجمع انتخاباتی اتحادیه قرآن و عترت قم برگزار شد

مجمع انتخاباتی هیئت مدیره و هیئت بازرسی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های مردمی قرآن و عترت قم برگزار و اعضای جدید اتحادیه معرفی شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مجمع انتخاباتی اتحادیه قرآن و عترت قم برگزار شد
شناسه : 46481 | انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایکنای قم، مجمع انتخاباتی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان قم که در ۱۷ آذرماه سال جاری برگزار شد، به‌دلیل به حد نصاب نرسیدن تعداد نمایندگان مؤسسات حاضر به دور دوم موکول شد؛ دومین مجمع فوق‌العاده اتحادیه عصر روز گذشته، ۲۸ دی‌ماه در شبستان آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) قم برگزار و هفت نفر اعضای جدید هیئت مدیره و چهار نفر اعضای هیئت بازرسی اتحادیه انتخاب شدند.

در ابتدای جلسه حبیب‌الله عزیزی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت استان قم در تشریح فعالیت‌های این اتحادیه در مدت مسئولیت خود از سال ۹۶ تاکنون، گفت: تشکیل کارگروه‌های تخصصی  در چهار بخش برگزاری جلسات هیئت اندیشه‌ورزان فعالیت‌های قرآن و عترت با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، اوقاف و اداره‌کل تبلیغات اسلامی، برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، برگزاری نشست‌های متنوع، همایش‌ها و مسابقات و نیز تجلیل از برگزیدگان قرآنی از جمله فعالیت‌های اتحادیه در طول این مدت است.

 وی درباره علت حضور و سکونت بعضی از اعضای هیئت مدیره اتحادیه در خارج از استان بیان کرد: از ابتدا مبنا بر این بوده اشخاصی که در خارج از قم سکونت دارند در هیئت مدیره حضور نداشته باشند، این افراد بعد از عضویت در هیئت مدیره در شهرهای دیگر ساکن شده و مسئولیت گرفته‌اند که این موضوع ظرفیت‌های فراوان استان قم را می‌رساند و نشان‌دهنده‌ این است که سایر شهرها به ظرفیت قم نیاز دارند، اما در انتخابات پیش رو کاندیداها ساکن قم هستند.

عزیزی در رابطه با پیگیری مطالبات مؤسسات از طریق اتحادیه، اظهار کرد: اتحادیه یعنی تشکیلاتی که به نیابت از اعضا مطالبه‌گری می‌کند و در اصل، فلسفه وجودی اتحادیه مطالبه‌گری است؛ مدیرعامل اتحادیه بسیاری از مسائلی که مؤسسات در مواجهه با ارگان‌ها با آن روبه‌رو بودند را پیگیری کرده است.

 رئیس هیئت مدیره اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت قم گفت: علی‌رغم ذکر حق‌الجلسه برای هیئت مدیره در اساسنامه، هیچ یک از اعضا تاکنون حقوقی را دریافت نکرده‌اند، همچنین به‌دلیل نداشتن دفتر، جلسات هیئت مدیره در مؤسسات برگزار می‌شد؛ در راستای مردمی بودن نیز از هیچ یک از ارگان‌های دولتی بودجه‌ای دریافت نشده و هزینه پذیرایی، ایاب‌وذهاب و پاداش هم به هیچ‌یک از اعضا پرداخت نشده‌ است.

در ادامه مرتضی ابراهیمی، رئیس بازرسی اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت قم در توضیح گزارش عملکرد مالی اتحادیه، گفت: چند طرح از جانب اتحادیه کشوری به اتحادیه قم محول شده‌ بود، از جمله طرح تربیت مربی حفظ، سند راهبردی سه‌گانه فعالیت‌های قرآنی که اتحادیه قم از اتحادیه کشوری برای اجرا این طرح‌ها طلبکار است و هنوز هزینه‌ای پرداخت نشده‌ است.

وی اضافه کرد: در طول مدت مسئولیت هیئت مدیره، اتحادیه در حدود ۴۰ مصوبه داشت که با وجود نداشتن بودجه و مشکلات مالی مصوبات به اتفاق اجرا شدند؛ همچنین به دلیل اینکه اتحادیه قم تاکنون به ثبت نرسیده‌ است، سازمان دارالقرآن کشور  ۶۰ میلیون تومان را بلوکه کرده که اعلام شده با ثبت اتحادیه، این مبلغ واریز خواهد‌ شد و در کل مبلغ ۹۳ میلیون تومان طلب اتحادیه قم از اتحادیه کشوری است.

ابراهیمی با بیان نقش بازرسی در توجه به حضور اعضا در جلسات، تصریح کرد: از سال ۹۶ که انتخابات برگزار و هیئت مدیره انتخاب شد، تاکنون جلسات به‌طور منظم تشکیل شده که دو نفر به‌دلیل غیبت غیرمجاز طبق اساسنامه مجمع حذف و از اعضای علی‌البدل جایگزین شدند؛ دو نفر از اعضای هیئت مدیره نیز در قم حضور ندارند، لذا باید افرادی که انگیزه و فرصت کافی دارند در هیئت مدیره حاضر باشند تا اتحادیه بازدهی لازم را داشته باشد.

زهرا سادات عامری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآن و عترت قم نیز ضمن قدردانی از اعضای سابق هیئت مدیره و بازرسی، از همکاری سازمان‌های ذی‌ربط تشکر و برای اعضای جدید آرزوی موفقیت کرد؛ همچنین از سمت رئیس هیئت مدیره از وی  تقدیر به‌عمل آمد.

در ادامه از بین افراد حاضر که کاندیدا نبودند برای نظارت بر فرآیند انتخابات‌، انتخاب شدند؛ سپس اسامی نامزدهای هیئت مدیره و هیئت بازرسی اعلام و هر یک از نامزدها به معرفی و بیان برنامه‌های خود پرداختند.

یادآور می‌شود، در این مجمع نمایندگانی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و یک نفر ناظر از اتحادیه کشوری قرآن و عترت حضور داشتند.

اسامی نامزدهای هیئت مدیره اتحادیه قرآن و عترت استان قم

۱- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر شفیعی از مؤسسه نور سراج مهدیه

۲- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین اجرایی از مؤسسه اسوه منتظران

۳- حبیب‌الله عزیزی از مؤسسه آیات هدایت

۴- مهدی پیوندزنی از مؤسسه رصدگر عمق آسمان

۵- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قادر امینی از مؤسسه جامعه الایات الکریمه

۶- احمد بهشتی از مؤسسه تبیان

۷- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی نقی نگینی از مؤسسه اهل الذکر

۸- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین مهدی صفرزاده از مؤسسه تدبر در کلام وحی

۹- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی محمدی از مؤسسه معارف ثقلین

۱۰- مرتضی ابراهیمی از مؤسسه نسیم ثقلین

۱۱- معصومه باقرنژاد از مؤسسه شمیم رضوان

۱۲- زینب‌سادات جواهری از مؤسسه شیفتگان وحی

اسامی نامزدهای هیئت بازرسی اتحادیه قرآن و عترت استان قم

۱- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین وحید وفایی‌نکو از مؤسسه ندای رحمت فردو

۲- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین صدری از مؤسسه مشکات ولایت

۳- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمزه اسلامی‌نسب از مؤسسه انصار طاها قم

۴- باسمه خجسته از مؤسسه شیفتگان جنت‌الزهرا

۵- حمیده شریعتی از مؤسسه رهپویان سیدالشهدا

۶- فاطمه فرهادی از مؤسسه خادمام عرشیان زمین

در این مجمع ۴۴ مؤسسه حضور داشتند که ۴۲ رأی به داخل صندوق ریخته و بعد از جمع‌آوری و شمارش آرا زیر نظر ناظر و هیئت رئیسه مجمع، اسامی منتخبین اعلام شد که به شرح زیر است:

اعضای هیئت مدیره جدید اتحادیه

۱- حبیب‌الله عزیزی

۲- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین اجرایی

۳- احمد بهشتی

۴- مرتضی ابراهیمی

۵- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قادر امینی

۶- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی‌اکبر شفیعی

۷- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی محمدی

اعضای علی‌البدل هیئت مدیره

۱- مهدی پیوندزنی

۲- زینب‌سادات جواهری

۳- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علی نقی نگینی

اعضای هیئت بازرسی جدید اتحادیه

۱- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین وحید وفایی‌نکو

۲- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمزه اسلامی‌نسب

۳- حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسین صدری

عضو علی‌البدل هیئت بازرسی

۱- فاطمه فرهادی

یادآور می‌شود، بعد از پایان مجمع انتخاباتی اتحادیه قرآن و عترت قم، اولین جلسه اعضای هیئت مدیره برگزار شد که حبیب‌الله عزیزی با اکثریت آرا به‌عنوان رئیس هیئت مدیره، احمدبهشتی به‌عنوان نایب‌رئیس و مرتضی ابراهیمی به‌عنوان دبیر هیئت مدیره انتخاب شدند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.