قم می‌تواند شهر الگوی ترافیکی در کشور شود

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امیرکبیر با تأکید بر تبدیل شهر قم به الگوی ترافیکی در کشور گفت: یکی از معیارهای پیشرفت و توسعه کشورها، میزان رعایت قوانین و مقررات ترافیکی در شهر است که شهر قم با استفاده از ابزارهای هوشمند می‌تواند به این نقطه برسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم می‌تواند شهر الگوی ترافیکی در کشور شود
شناسه : 46450 | انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، امیر احمد سپهری در سومین نشست «پویش هوای هم داشته باشیم» که با شعار «با کمک سامانه‌های هوشمند، هوای ایمنی شهروندان را داشته باشیم» در سالن همایش‌های بین‌المللی شهرداری قم برگزار شد، با ابراز امیدواری از اجرای سیستم‌های هوشمند در شهر قم اظهار داشت: امروز در شهر قم سه مؤلفه اجرای سیستم‌های حمل  نقل ترافیک هوشمند یعنی ابزار و مدیریت با دانش و تجربه وجود دارد.

وی با تأکید بر تبدیل شهر قم به الگوی ترافیکی در کشور افزود: یکی از معیارهای پیشرفت و توسعه کشورها، میزان رعایت قوانین و مقررات ترافیکی در شهر است که شهر قم باوجود مدیریت علمی در حوزه ترافیک و ابزارهای هوشمند می‌تواند به این نقطه برسد.

استاد دانشگاه امیرکبیر، سامانه‌های ثبت تخلف طراحی‌شده برای شهر قم را از نسل چهارم رادارها اعلام کرد و گفت: با این سامانه‌ها حتی امکان ثبت خودروهای بدون پلاک هم‌زمان با سرعت نیز وجود داشته و می‌توان برای رسیدن به تصادفات صفر برنامه‌ریزی کرده و به نتیجه برسیم.

وی اعمال قانون را لازمه تغییر رفتارهای ترافیکی دانست و تأکید کرد: دانشگاه امیرکبیر بیش از ۲۰ سال است بر روی سامانه‌های ترافیکی کارکرده و این سامانه قادر است سرعت تمام خودروها و موتورسیکلت را از یک کیلومتر تا ۳۰۰ کیلومتر ثبت ‌کند.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.