کشف ۳۹۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در قم/ ۵۲درصد معتادان سابقه ترک اعتیاد دارند

معاون دادستان قم از کشف ۳۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر، دستگیری ۱۰۹ قاچاقچی، دستگیری ۱۲۴۱ خرده فروش و متلاشی‌شدن ۱۸ باند فروش و عرضه مواد مخدر طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ در استان خبر داد و گفت: در حالی ۲۴۱۸ بیمار معتاد به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند که ۵۲ درصد آنان سابقه بستری و ترک اعتیاد داشته‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کشف ۳۹۰۰ کیلو انواع مواد مخدر در قم/ ۵۲درصد معتادان سابقه ترک اعتیاد دارند
شناسه : 46370 | انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دادسرای قم، سید محمد ملیحی معاون دادستان قم از کشف ۳۹۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر، دستگیری ۱۰۹ قاچاقچی، دستگیری ۱۲۴۱ خرده فروش و متلاشی‌شدن ۱۸ باند فروش و عرضه مواد مخدر طی ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ در استان خبر داد.

معاون دادستان قم با اشاره به تشکیل ۱۱۰۳ پرونده نظارتی در سال جاری برای معتادانی که در استان جمع آوری شده‌اند، تصریح کرد: در راستای کاهش آسیب‌های احتمالی اعزام معتادان به کمپ، این افراد با نظارت دادسرای انقلاب و با همکاری خانواده فرد، مراحل ترک اعتیاد را در خانه سپری می‌کنند و هر هفته ملزم به تست اعتیاد و اخذ مشاوره روانشناسی و درمانی به مدت ۶ هفته هستند. در این راستا روزانه ۳۱ نفر به طور میانگین برای تست اعتیاد مراجعه می‌کنند.

ملیحی، شکایت خانوادگی، مراجعه به صورت خود معرف و دستگیری نیروی انتظامی از معابر را از روش‌های جمع آوری معتادان در سطح شهر عنوان کرد و افزود: از بین بیماران معتاد پذیرش شده در دادسرای انقلاب قم در امسال، ۴۲ درصد در رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال، ۹۷ درصد مرد، ۸۹ درصد ایرانی و ۸۶ درصد دارای تحصیلات زیر دیپلم بوده‌اند.

معاون دادستان قم، تعداد بیماران معتادی که در ۹ ماهه سال جاری به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند را ۲۴۱۸ مورد خواند و بیان داشت: متأسفانه به دلیل عدم مراقبت و فقر فرهنگی و عدم نظارت خانواده‌ها، تعداد قابل توجهی از بیماران که از کمپ‌ها خارج می‌شوند مجدد به اعتیاد روی می‌آورند؛ بر اساس بررسی موارد ارجاعی دادسرای انقلاب، ۵۲ درصد بیمارانی که در سال جاری بستری شده‌اند، سابقه بستری را داشته‌اند.

ملیحی با تأکید بر کنترل و اشراف هوشمندانه دادسرای قم و ستاد مبارزه با مواد مخدر بر فعالیت باندهای قاچاق، فروش و عرضه مواد مخدر و تلاش در راستای پاک‌سازی شهر از خرده فروشان و ساماندهی معتادان متجاهر، در خصوص نظارت بر نوجوانان و جوانان به خانواده‌ها هشدار داد و گفت: خانواده‌ها می‌توانند در صورت وجود فرد معتاد در خانه به دادسرای انقلاب مراجعه و با معرفی بیمار معتاد خود، در راستای بهبود و ترک اعتیاد او تحت غربالگری و نظارت مقام قضایی و مشاوران درمانی اقدام کنند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.