شهرداری تنها متولی فرهنگ شهروندی است

شهردار قم، تنها متولی فرهنگی شهروندی را شهرداری و سازمان فرهنگی دانست و گفت: ارتقا فرهنگ شهروندی عامل کاهش هزینه‌های شهر می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهرداری تنها متولی فرهنگ شهروندی است
شناسه : 46338 | انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در جلسه شورای سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم که یکی از دستورات جلسه آن تصویب بودجه ۱۴۰۱ بود، بر رعایت محور بودن این سازمان تأکید کرد و اظهار داشت: مهم‌ترین رسالت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی، فعالیت در حوزه فرهنگ شهروندی بوده و نباید در اجرا و برنامه‌ریزی طرح‌ها از خط اصلی سازمان فاصله گرفته و به حواشی پرداخت، زیرا فرهنگ شهروندی هیچ متولی جز شهرداری و سازمان فرهنگی در شهر ندارد.

وی با بیان اینکه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی نیز مانند شهرداری باید برنامه ۵ ساله با برش‌های یک‌ساله داشته باشد تصریح کرد: در قالب بحث‌های بودجه‌ای اولویت‌های برنامه ۵ ساله دنبال شود و نباید به‌صورت موردی و بدون برنامه کلان حرکت کند.

شهردار قم به ظرفیت‌های فرهنگی شهر قم توجه کرد و گفت: باید از ظرفیت‌های موجود در قم استفاده کرده و نباید مانند مراکز فرهنگی که کارهای کوچک و مختلف انجام داده عمل کرد، بلکه با سیاست‌گذاری درست این مراکز فرهنگی کوچک را باید هم‌راستا باسیاست‌ها و برنامه‌های کلان همراه کرد و با چارت و اهداف مشخص به آن‌ها برنامه دهیم و مشارکت مردم در این برنامه‌ها، کلید طلایی حصول اهداف است.

وی، وظیفه این سازمان را نظارت و فعال کردن مراکز فرهنگی سطح شهر دانست و مطرح کرد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی شهر استفاده کرده و همه آن‌ها را در یک مسیر قرار دهیم و شهرداری باید تنها آن‌ها را تقویت کرده و بسترسازی لازم را انجام دهد.

سقاییان‌نژاد ارتقاء فرهنگ شهروندی را عامل کاهش هزینه‌های شهر دانست و تأکید کرد: امروز شهر با هزینه بالایی اداره شده و هر تغییر کوچک در فرهنگ شهروندی مانند رعایت تفکیک زباله و جمع‌آوری زباله به‌صورت یک روز در میان می‌تواند در کاهش اداره شهر تأثیر بسیاری داشته باشد.

نوشته های مشابه
شهرداری تولیدکننده قطعات بتنی می‌شود
۳۸۸۰۰ شهروند قمی در سال گذشته عوارض نوسازی پرداخت کردند
توسعه ۲۰۰ کیلومتری فیبر نوری در قم
«علیرضا قراگوزلو» چهره سال هنر انقلاب در قم شد
ضرورت فرهنگ‌سازی جداسازی زباله‌های خطرناک در قم
حل معضل آب‌گرفتگی در منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.