ماهواره‌بر سوخت جامد ایران با موفقیت پرتاب شد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین گزارشی از آخرین پیشرفت‌های دفاعی و نظامی کشور به‌ویژه در حوزه هوا فضا ارائه کرد و اظهار داشت: اخیرا آزمایش موفق پیشران و موتور مرحله اول ماهواره‌برها را داشتیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ماهواره‌بر سوخت جامد ایران با موفقیت پرتاب شد
شناسه : 46229 | انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۷   پرینت

به گزاراش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سردار امیرعلی حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه امروز در نوبت عصر دوازدهمین اجلاسیه سراسری جامعه مدرسین و علمای بلاد در قم، گزارشی از آخرین پیشرفت های دفاعی و نظامی کشور بویژه در حوزه هوا و فضا ارائه کرد.

وی ضمن مقایسه وضعیت امروز دفاعی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران با قبل از انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: در جنگ جهانی اول بر اثر قحطی که انگلیسی‌ها بر ملت ایران تحمیل کردند، حدود هشت میلیون نفر از دست رفتند، این یک هولوکاست واقعی است که متاسفانه مطالبه نمی‌کنیم؛ انگلستان هم اکنون هم مشغول خباثت است. همچنین بخش‌های قابل توجهی از میهن ما قبل از انقلاب از دست رفته، اما اکنون وضعیت امروز ما متفاوت است.

سردار حاجی زاده با بیان این که امروز قدرتی داریم که اگر صدام همین امروز جنگ را بر ما تحمیل می‌کرد، به جای هشت سال هشت روزه جنگ را تمام می‌کردیم و این معیار توانمندی ما است، اظهار داشت: امروز به جایی رسیده‌ایم که فرمانده سنتکام می‌گوید ما تحریم‌های اقتصادی فلج کننده را به اجرا گذاشتیم در همین شرایط ایران یک موشک بالستیک درجه یک ساخت و با پهبادهای ایرانی برتری هوایی آمریکا با چالش مواجه شده است. آنها توان موشکی ایران را وحشتناک توصیف می‌کنند و عملیات عین الاسد را شاهد این می‌دانند؛ این مساله نشان دهنده عجز آنها در برابر ایران است.

وی پیشرفت‌های بدست آمده را نتیجه هدایت‌ها و تدابیر فرمانده معظم کل قوا دانست و خاطرنشان کرد: در مجموعه نیروهای مسلح و سپاه این تدابیر جدی گرفته می‌شود و بحمدالله این قدرت امروز متولد شده، اگر می‌خواستیم دنباله‌روی آنها باشیم باید سالیان سال زمان می‌گذشت. امروز راه‌های میان‌بر با کسری از هزینه‌های خارجی‌ها به چندین برابر قدرت دست یافته‌ایم و این می‌تواند الگویی برای سایر بخش‌ها باشد.

سردار حاجی زاده افزود: در حوزه فضایی نیز اولین بار بعد از ده سال جلسه شورای عالی فضایی را به ریاست رییس جمهور محترم تشکیل دادیم، ایشان شش ساعت در جلسه وقت گذاشتند مسیر آینده را هموار، تصویب و مشخص کردند و ان‌شاءلله در آینده شاهد موفقیت‌های خوبی خواهیم بود.

وی با اعلام خبر پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در حوزه فضایی، اظهار داشت: اخیرا آزمایش موفق پیشران و موتور مرحله اول ماهواره‌برها را داشتیم؛ در حوزه فضایی دو عامل مهم است که یکی ماهواره است و دیگری ماهواره‌بر است و کار ساده نیست؛ ما دوسال پیش اولین پرتاب ترکیبی مایع و جامد را انجام دادیم که موتور اول مایع و دوم و سوم جامد بود ؛ امروز به حدود ۶۸ تن تراست رسیدیم و این امکان فراهم شده است با موتورهای ارزان، ماهواره‌های زیادی را در مدار قرار دهیم.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.