کاشت ۳۰۰ هزار گلدان گل‌های فصلی در منطقه۴ قم

مدیر منطقه چهار شهرداری قم با اشاره به آغاز عملیات زمستانی فضای سبز در سطح منطقه، گفت: بیش از ۱۲ هزار جعبه نشاء گل‌های مختلف و بیش از ۳۰۰ هزار گلدان گل‌های فصلی در برنامه کاشت قرار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاشت ۳۰۰ هزار گلدان گل‌های فصلی در منطقه۴ قم
شناسه : 46217 | انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم از شروع عملیات زمستانی در سطح منطقه خبر داد و اظهار داشت: با آغاز فصل زمستان، اقداماتی در راستای حفظ زیبایی شهر و بهره‌مند شدن شهروندان از فضای سبز متناسب با این فصل صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در این راستا بیش از ۲۰۰هزار اصله درخت و درختچه تا پایان فصل در سطح منطقه ضمن رعایت اصول و موازین ایمنی هرس می‌شود، ابراز کرد: اولویت با رفیوژ وسط معابر بوده و پس‌ازآن بوستان‌ها در برنامه کاری قرار خواهند گرفت.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم در ادامه افزود: بیش از ۱۲ هزار جعبه نشاء گل‌های مختلف و بیش از ۳۰۰ هزار گلدان گل‌های فصلی در برنامه کاشت قرار دارد و همزمان ۶۶۰۰ مترمکعب از فضای سبز سطح منطقه کوددهی و پابیل آن انجام خواهد شد.

وی یکی از اقدامات ویژه در سال جاری در سطح منطقه را حذف آبیاری تانکری باغچه‌ها و حاشیه شوارع دانست و گفت: در این راستا اقداماتی نظیر لوله‌گذاری آب خام در پیاده‌روها و سیستم آبیاری قطره‌ای صورت گرفته و انجام این پروژه صرفه‌جویی مالی چشم‌گیری برای شهرداری را به دنبال دارد.

اصفهانیان‌مقدم با اشاره به هرس درختان توسط افراد کارآزموده و با تجربه تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم برای حفظ فضای سبز در فصل سرما انجام نشود، فضای سبز شهری متحمل آسیب‌های سنگین و پرهزینه‌ای می‌شود که نمونه آن شکستگی درختان و سقوط آن‌ها، سرمازدگی گیاهان، عدم امکان تردد شهروندان در فضای بوستان‌ها و بهره‌مندی از فضای آن است.

نوشته های مشابه
واکنش سخنگوی شورای شهر قم به انتقادات از سفر مدیران شهری به اروپا
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.