۷۰ درصد بوستان هزار هکتاری قم درختکاری شده است

معاون خدمات شهری شهرداری قم از درختکاری ۷۰ درصد بوستان هزار هکتاری قم خبر داد و گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱، رقمی بالغ‌بر ۱۴ میلیارد تومان برای خرید گل و گیاه پیش‌بینی‌شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۷۰ درصد بوستان هزار هکتاری قم درختکاری شده است
شناسه : 46209 | انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان در جلسه شورای سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، اظهار داشت: حدود ۱۴ میلیارد تومان هزینه جاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز در سال جاری بوده است.

وی با بیان اینکه سازمان‌های وابسته، بازوهای تخصصی و توانمند شهرداری قم هستند، اضافه کرد: یک طرح و پیشنهادی در شهرداری مطرح است که با پرداخت کامل بودجه حق نظارت بر سازمان پارک‌ها و فضای سبز، تمام این اعتبار صرف خرید گل و گیاهان جدید شود.

معاون خدمات شهری شهرداری قم با اشاره به‌ضرورت فضاسازی و افزایش سرانه‌های سبز شهری تصریح کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱، رقمی بالغ‌بر ۱۴ میلیارد تومان برای خرید گل و گیاه پیش‌بینی‌شده است.

ذاکریان با اشاره به برخی پروژه‌های شاخص فضای سبز تصریح کرد: ۷۰ درصد از بوستان ۱۰۰۰ هکتاری قم درختکاری شده است؛ همچنین شهربازی فدک، فاز دوم بوستان خضر نبی(ع)، فاز دوم بوستان مرجعیت، پل معلق بوستان کوثر، پینت‌بال و بازی‌های هیجانی بوستان علوی، مجموعه بازی‌های آبی و غواصی بوستان جوان و پارک دوچرخه و پارکینگ بوستان جوان به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم در این نشست گفت: شهرداری آماده واگذاری تمامی اعتبارات و بودجه سازمان پارک‌ها و فضای سبز است، به شرطی که دیگر در خرید گل و گیاه کمکی به سازمان نکند.

وی با تأکید بر اهمیت توسعه فضای سبز ابراز کرد: افزایش سرانه‌های سبز شهری برای شهرداری قم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، چراکه توسعه سرانه‌های سبز با افزایش نشاط اجتماعی و سالم‌سازی فضای زیست انسانی ارتباط مستقیمی دارد.

شهردار قم افزایش بهره‌وری سازمان پارک‌ها و فضای سبز را مورد توجه قرار داد و افزود: با درگیر کردن بیشتر شهروندان و افزایش فرهنگ‌سازی باید بهره‌وری این سازمان بیش از همیشه برای مردم مشخص شود.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.