برای بازگشت اراضی هزار هکتاری به دولت قانونی عمل می‌کنیم

استاندار قم با اشاره به تأکید رئیس جمهور مبنی بر آزادسازی اراضی هزار هکتاری، گفت: مقرر شد در مورد این اراضی برابر قانون عمل کنیم و روی مرز قانون بایستیم و از آن عبور نکنیم‌.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برای بازگشت اراضی هزار هکتاری به دولت قانونی عمل می‌کنیم
شناسه : 46126 | انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید محمد تقی شاهچراغی عصر چهارشنبه در نشست با مجمع خیران مدرسه‌ساز قم در تالار امام جواد (ع) استانداری قم، با تأکید بر فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح ملی نهضت مسکن در این استان گفت: قبل از انجام این طرح باید تکلیف فضاهای آموزشی و فرهنگی که برای این واحدهای مسکونی مورد نیاز است، روشن شود.

وی افزود: از ۶۳ هزار واحدی که در طرح ملی مسکن برای استان دیده شده، ۳۰ هزار واحد در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری هدف‌گذاری شده‌است.

شاهچراغی همچنین در خصوص زمین یک‌هزار هکتاری، گفت: در سفر اخیر رئیس جمهور به استان مقرر شد، در مورد این اراضی برابر قانون عمل کنیم و روی مرز قانون بایستیم و از آن عبور نکنیم‌.

وی با اشاره به اعلام آمادگی برخی از اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان برای احداث یک مجموعه متمرکز آموزشی گفت: برای این مجموعه متمرکز، زمین‌های یک‌هزار هکتاری بهتر از ۵۶۰ هکتاری است.

استاندار قم گفت: در حال حاضر بیش از ۹۰ هزار تَن برای طرح نهضت ملی مسکن در قم ثبت‌نام کردند که شاید برخی از این متقاضیان مطابق ضوابط و مقررات، این طرح شامل آنها نشود.

شاهچراغی همچنین با بیان اینکه در سفر هیئت دولت و همچنین وزیر راه‌وشهرسازی به استان ۱۰۰ هکتار زمین برای ساماندهی بافت فرسوده و منازل مستقر در زیر دکل برق در مناطقی از قم مانند اسماعیل‌آباد، چهل اختران و دروازه ری تصویب شد، گفت: برای این طرح ۳۰ هکتار نیز از زمین‌های یک‌هزار هکتاری پیش‌بینی شده، از این رو اگر به سمت بهسازی و بازسازی بافت فرسوده پیش برویم، افرایش جمعیت را در هسته مرکزی شهر خواهیم داشت.

وی همچنین تعامل مدیریت شهری با استانداری برای  طرح فوق را ضروری دانست .

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.