ارتقای ایمنی مراکز درمانی و تجاری قم

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: الزام مجتمع‌های تجاری در تمدید پروانه برای مراجعه به سازمان آتش‌نشانی و دریافت استانداردهای لازم، در کنار ارتقای ایمنی برخی از مراکز درمانی قم از اتفاقات مطلوب سال ۱۴۰۰ بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ارتقای ایمنی مراکز درمانی و تجاری قم
شناسه : 46109 | انتشار : ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس جعفری در جلسه شورای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم، اظهار داشت: سال جاری از نظر مالی و اقتصادی سال سختی برای سازمان بود، اما با این وجود و با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، موفق شدیم ضریب ایمنی شهر را بیش از گذشته ارتقاء بدهیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ابراز کرد: الزام مجتمع‌های تجاری در تمدید پروانه برای مراجعه به سازمان آتش‌نشانی و دریافت استانداردهای لازم، در کنار ارتقای ایمنی برخی از مراکز درمانی قم از اتفاقات مطلوب سال ۱۴۰۰ بود.

وی با اشاره به بهبود ضریب ایمنی شهر قم طی سال‌های گذشته، عنوان کرد: با اقدامات انجام‌شده از حجم خسارت‌های مالی و جانی شهروندان قمی در مجتمع‌های تجاری، مسکونی و درمانی کاسته شده است.

جعفری یادآور شد: سازمان آتش‌نشانی قم با دارا بودن ۲۴ ایستگاه فعال و ۵۵۰ نیروی انسانی، ۱۰۰ خودرو مخصوص و سایر تجهیزات اطفا و نجات، بزرگ‌ترین سازمان تابعه شهرداری است، البته هزینه‌های جاری، سرویس و اورهال کردن تجهیزات بسیار سنگین است.

وی با بیان اینکه قیمت تجهیزات آتش‌نشانی مانند نردبان و خودروها طی چندسال اخیر با افزایش بسیار بالایی روبه‌رو شده است، افزود: سازمان آتش‌نشانی قم هم‌اکنون میلیاردها تومان سرمایه تجهیزاتی دارد، اما هزینه نگهداری این تجهیزات نیز بسیار بالاست.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: این سازمان با توجه به مشکلات بودجه‌ای و نقدینگی حاکم بر شهرداری قم، درخواست اختصاص یک یا چند قطعه زمین برای فروش و استفاده از عواید آن برای تعمیر و نگهداری تجهیزات دارد.

وی اذعان کرد: سازمان آتش‌نشانی قم در بحث حریق به یک وضعیت مطلوب و پایداری رسیده و از حد استانداردها بالاتر رفته اما در بخش نجات به دلیل اینکه فقط ۴ خودروی نجات در قم وجود داشته با مشکلاتی روبه‌رو است.

جعفری خاطرنشان کرد: زمان رسیدن خودروهای آتش‌نشانی به محل حادثه ۲ دقیقه و ۵۷ ثانیه است که وضعیت خوبی را نشان می‌دهد.

نوشته های مشابه
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
آماده‌باش ناوگان تاکسیرانی در لیالی قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.