سینما تربیت قم بازگشایی شد

سینما تربیت قم بعد از گذشت حدود دو سال و با پایان‌یافتن مراحل نوسازی بار دیگر پذیرای علاقه‌مندان به هنر هفتم شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سینما تربیت قم بازگشایی شد
شناسه : 46083 | انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سینما تربیت قم امروز بعد از گذشت نزدیک دو سال از شیوع کرونا و تعطیلی این سینما، بار دیگر با اکران فیلم «منصور» به روی علاقه‌مندان گشوده شد.

حمیدرضا شیخ‌الاسلام مدیرکل آموزش و پرورش قم امروز در آیین گشایش سینما تربیت که با حضور جمعی از خبرنگاران و در غیاب سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: نوسازی این سینما مرهون پیگیری و مطالبه‌گری اصحاب رسانه و هنردوستان است.

وی افزود: از چند سال گذشته اصحاب رسانه به ما می‌گفتند فکری برای نوسازی سینما تربیت کنید که خوشبختانه از تهدید کرونا و تعطیلی سینماهای کشور به عنوان یک فرصت مناسب برای نوسازی این سینما استفاده شد و امروز بار دیگر میزبان فرهنگیان و دانش آموزان و علاقه‌مندان به سینماست.

مدیرکل آموزش و پرورش قم به ظرفیت آموزشی، فرهنگی و هنری سینما تربیت اشاره کرد و گفت: علاوه بر بحث اکران فیلم‌، از ظرفیت این سینما برای ایجاد نشاط در دانش آموزان و آموزش‌های خاص فرهنگیان استفاده خواهیم کرد.

شیخ‌الاسلام با تأکید بر اینکه وضعیت سابق سینما تربیت در شأن فرهنگیان و دانش‌آموزان و مردم این شهر نبود، افزود: سینما تربیت برای بنده چه در زمانی که در این شهر دانش‌آموز بودم و چه در زمان خدمت در دبیرستان‌های استان اهمیت داشت و نیاز بود که به این سینما توجه ویژه‌ای شود.

وی به نوسازی نمای بیرونی ساختمان سینما تربیت اشاره کرد و گفت: سه سال قبل در کمتر از شش ماه ۱۰۰ متر نمای بیرونی سینما تربیت با ارتفاعی نزدیک به ۵ متر به طوری که با بافت شهر و معماری ایرانی- اسلامی همخوانی داشته باشد، نوسازی شد.  

مدیرکل آموزش و پرورش قم افزود: نوسازی نمای بیرونی ساختمان نقطه امیدی برای نوسازی داخل سینما شد و خوشبختانه از حدود دو سال قبل با وجود تنگناهای مالی، نوسازی سالن سینما نیز با همکاری و مساعدت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم آغاز شد و خوشبختانه امروز در اختیار مردم و علاقه‌مندان قرار گرفت.

شیخ الاسلام با تأکید بر اینکه شهر قم نیازمند توسعه زیرساخت‌های فرهنگی است، گفت: قم در مسائل فرهنگی باید شتاب بیشتری داشته باشد و اصحاب رسانه می‌توانند در این حوزه مطالبه‌گری بیشتری داشته باشند.

خاطرنشان می‌شود علاقه‌مندان به هنر هفتم برای تماشای فیلم‌های روز سینمای ایران در سینما تربیت قم می‌توانند به صورت حضوری به این سینما واقع در خیابان دورشهر مراجعه کرده یا از طریق سایت سینما تیکت، اقدام به خریداری بلیت کنند.

خبرنگار: راضیه رضایی 

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.