مدیر سینما تربیت در گفت‌وگو با «شهر۲۰» خبر داد

سالن دوم سینما تربیت در آینده راه‌اندازی می‌شود/ آماده میزبانی از جشنواره فیلم فجر هستیم

علی محمدی مدیر سینما تربیت قم با تشریح جزئیات مراحل نوسازی این سینما، گفت: ان‌شاءالله با رونق مجدد سینما و رفع موانع مالی، سالن دوم سینما تربیت با ظرفیت احتمالی ۸۰ نفر در کنار سالن اصلی ساخته خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سالن دوم سینما تربیت در آینده راه‌اندازی می‌شود/ آماده میزبانی از جشنواره فیلم فجر هستیم
شناسه : 46052 | انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۸   پرینت

علی محمدی در حاشیه بازگشایی سینما تربیت قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر۲۰»، گفت: نوسازی سینما تربیت طی سالیان اخیر به عنوان یکی از مطالبات و دغدغه‌های سینمادوستان استان مطرح بود که خوشبختانه با حمایت مدیرکل آموزش و پرورش قم، عملیات اجرایی آن در ایامی که سینماهای سراسر کشور به دلیل شیوع کرونا تعطیل بودند، انجام شد.

وی از هزینه یک میلیارد تومانی برای نوسازی سالن سینما تربیت خبر داد و گفت: ۷۰۰ میلیون تومان از سوی آموزش و پرورش استان به عنوان مالک مجتمع فرهنگی تربیت و ۳۰۰ میلیون تومان از محل تفاهم‌نامه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با مؤسسه سینماشهر برای نوسازی این سینما تخصیص یافت.

مدیر سینما تربیت قم در ادامه به جزئیات نوسازی سالن این سینما اشاره کرد و گفت: نوسازی سالن سینما تربیت از مهرماه سال گذشته با عملیات کف‌سازی و شیب‌بندی آغاز شد و کف سالن به اندازه یک‌ونیم متر از سالن اصلی بالا آمد.

محمدی به تقویت نور سالن سینما با تغییر سیستم برق‌کشی سالن نمایش و لامپ‌های نصب‌شده در سقف، دیوارها و نورهای مخفی اشاره کرد و گفت: همچنین بدنه و سقف و درهای سالن آکوستیک شد تا از آثار نامطلوب بازتاب صدا در سالن و ورود و خروج صدا به داخل محیط جلوگیری شود.

وی تصریح کرد: تابلو اعلانات اتاق فرمان به‌روزرسانی و برق اضطراری سالن فعال شد و سیستم کانال‌کشی سرمایش سالن نیز تغییر کرد.

وی همچنین به تعویض کف‌پوش‌ها و جانمایی برای نصب صوت دالبی دیجیتال اشاره کرد و افزود: دو باند بسیار قوی و پاور میکسر دایناکورد آلمان برای تقویت صوت سالن نصب شد تا ان‌شاءالله در آینده با مساعدشدن شرایط مالی، زمینه نصب تجهیزات لازم صوت دالبی دیجیتال فراهم شود.

مدیر سینما تربیت قم همچنین از نصب ۹۰ صندلی جدید و باکیفیت در این سینما خبر داد و گفت: صندلی‌های فرسوده سینما از چرخه خارج شد اما صندلی‌هایی که کیفیت لازم را داشتند، بعد از بهسازی نصب شدند تا مورد استفاده قرار بگیرند.  

محمدی در ادامه به ظرفیت ۳۳۵ نفری سینما تربیت قم بعد از دوران نوسازی اشاره کرد و گفت: در سالن پایین حدود ۲۰۰ صندلی و در سالن بالا نیز ۱۳۵ صندلی نصب شده است.

وی تصریح کرد: در نظر داشتیم سالن بالا را به وی‌آی‌پی تبدیل کنیم اما به دلیل کمبود منابع اعتباری امکان تعویض کامل صندلی‌ها وجود نداشت، با این حال، صوت سالن بالا تقویت شد و به لحاظ دکوراسیون نیز شکل متفاوتی از قبل به خود گرفت.

مدیر سینما تربیت قم در ادامه به نوسازی سرویس‌های بهداشتی این مجموعه اشاره کرد و گفت: با وجود کمبود منابع مالی اما خوشبختانه با نوسازی سرویس‌های بهداشتی موافقت شد و ۷ چشمه سرویس‌بهداشتی ساخته شد.

محمدی افزود: همچنین با توجه به اینکه بخشی از مخاطبان سینما از معلولان و جانبازان عزیز ضایعه‌نخاعی هستند، رمپ ویژه ورود به سالن سینما از طرف پارکینگ ساخته شد تا فضای سینما برای میزبانی از این عزیزان مناسب‌سازی شود و اختصاص دو چشمه سرویس بهداشتی فرنگی نیز به‌همین منظور پیش‌بینی شد.

وی تصریح کرد: تلاش داشتیم لابی سالن را نیز نوسازی کنیم که به دلیل مشکلات مالی به تعویق افتاد اما امیدواریم این اتفاق در آینده نزدیک با حمایت مسئولان آموزش و پرورش و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم محقق شود.

مدیر سینما تربیت قم با تأکید بر اینکه احداث یک سالن ۸۰ تا ۱۰۰ نفره در کنار سالن اصلی از اولویت‌های مهم این سینماست، گفت: طراحی و نقشه‌کشی‌های احداث این سالن انجام شده و ان‌شاءالله با رونق مجدد سینما و بهبود شرایط مالی، سالن دوم سینما تربیت ساخته خواهد شد.

محمدی تأکید کرد: در صورت اکران فیلم‌های چهلمین جشنواره فیلم فجر در استان‌ها، سینما تربیت آمادگی دارد تا با همکاری و مساعدت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، میزبان این رخداد سینمایی باشد.    

مدیر سینما تربیت قم در پایان از حمایت‌های حمیدرضا شیخ‌الاسلام «مدیرکل آموزش و پرورش قم» و  معاونان «پرورشی و فرهنگی» و «توسعه منابع» این اداره‌کل قدردانی کرد و گفت: همچنین سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و کارشناسان گروه سینمایی این اداره‌کل از زمان آغاز نوسازی سینما تا به امروز، نامه‌نگاری‌ها و پیگیری‌های زیادی برای اختصاص منابع مالی داشتند که از تلاش‌های این عزیزان تشکر می‌کنم.

*تصاویر جدید سینما تربیت را بعد از مراحل نوسازی و بازگشایی مجدد در «اینجا» ببینید.

خبرنگار: راضیه رضایی

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.