جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که تعداد مبتلایان به اُمیکرون به ۱۱ نفر رسید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 46048 | انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، مهدی مصری با اشاره به پذیرش ۱۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۵ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۴ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۸۲ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۹ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، بیمار فوتی کرونایی در مراکز درمانی نداشتیم.

مصری، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۹۱ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۱۶ تست در استان مثبت بوده و یک میلیون و ۵۶۷ هزار دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین در جلسه  اضطراری کمیته بهداشت و درمان با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به اومیکرون در قم، بیان کرد: هرگونه عادی انگاری می تواند تعداد افراد مبتلا به این سویه جدید کرونا را افزایش دهد.

وی با بیان اینکه حساسیت جامعه نباید نسبت به کرونا کم شود، ادامه داد: ما باید به یافته‌های علمی در مورد این سویه جدید کرونا با هوشیاری اظهار نظر کنیم.

مصری با اشاره به اینکه مناطقی مانند پردیسان از تراکم جمعیت بالایی برخوردار است، خاطر نشان کرد: آموزش و اطلاع رسانی به ساکنان می‌تواند درصد رعایت پروتکل‌ها را در این مناطق به حد مطلوبی برساند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: با تصور آنکه اُمیکرون درگیری کمتری نسبت به دلتا دارد، نباید این سویه از کرونا را دست کم گرفت، پروتکل‌های بهداشتی از قبیل تزریق واکسن، حفظ فاصله اجتماعی و زدن ماسک توصیه می شود.

همچنین سیامک محبی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم، گفت: تاکنون تست ۱۱ نفر مبتلا به امیکرون در قم ثبت شده است و در صورت سهل انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، آمار مبتلایان می‌تواند به صورت موشکی افزایش یابد.

وی گفت: واکسیناسیون وسیع در کشور باعث شد آمار تلفات کرونایی در کشور کاهش یابد، اما متأسفانه استقبال از واکسیناسیون در استان قم مطلوب نیست.

وی با اشاره به اینکه طبق گزارش‌های سازمان جهانی بهداشت و متخصصین، انتشار خیلی سریع از ویژگی‌های این ویروس است، افزود: نباید به اشتباه میزان بستری و مرگ و میر این سویه ناچیز گرفته شود، آمار ابتلاء به امیکرون می‌تواند بصورت موشکی افزایش یابد.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
اجرای پرچالش پروژه‌های عمرانی در بافت شهری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.