آیت‌الله اعرافی در گفت‌وگو با «شهر۲۰»:

قم باید در هنر سرآمد باشد/ توسعه گفتمان انقلاب با تکیه بر هنر محقق می‌شود

مدیر حوزه‌های علمیه با تأکید بر اینکه قم باید با همت جوانان عزیز و مسئولان شهر از پیشگامان هنر در کشور باشد، گفت: انقلاب اسلامی زمانی می‌تواند گفتمان خود را در داخل و خارج کشور بسط بدهد که به انواع هنرها تکیه کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم باید در هنر سرآمد باشد/ توسعه گفتمان انقلاب با تکیه بر هنر محقق می‌شود
شناسه : 46039 | انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۳   پرینت

آیت‌الله علیرضا اعرافی امام جمعه قم در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر۲۰» در حاشیه تجلیل از دو هنرمند برگزیده قمی در کارگاه ملی طراحی گرافیک و تصویرسازی «نماز عید جمعه» که در مصلای قم برگزار شد، گفت: در باب اهمیت به جایگاه والای هنر، همین اندازه کافی است که مهمترین منشور هدایت بشر در اسلام با هنر درآمیخته است.

وی از قرآن کریم به عنوان یک کتاب آسمانی و هنری یاد کرد و گفت: شاید کمتر در معجزات و بیّنات و مستندات انبیا داشته باشیم که آن‌قدر کار آنها و اعجاز آنها با هنر درآمیخته باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه همچنین به اهمیت هنرهای ادبی بویژه شعر در تاریخ اسلام اشاره کرد و افزود: در گذشته بخش زیادی از نظام آموزشی ما با هنر و شعر و ادب درآمیخته بود، مکرراً به مسئولان آموزش و پرورش تأکید کردم اگر هنر را در متن نظام آموزشی وارد کنید و اهتمام بیشتری داشته باشید، دانش‌آموزان رشد دیگری از نظر اخلاقی، روحی و معنوی خواهند داشت.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه هنر در همه ابعاد مورد ترغیب و تأکید اسلام است، تصریح کرد: البته اسلام در باب هنر چارچوب و قواعدی هم دارد که در قالب فقه هنر و اخلاق هنر مورد توجه قرار گرفته است.

وی همچنین به نقش مؤثر هنر در صدور انقلاب اشاره کرد و افزود: انقلاب اسلامی زمانی می‌تواند گفتمان خود را در داخل و خارج کشور بسط بدهد که به انواع هنرها تکیه کند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ۱۵ سال قبل در همایشی با موضوع هنر قدسی در مالزی حضور داشتم و آنجا مشاهده کردم که تا چه اندازه فیلمهایی که با مضامین ارزش‌های معنوی و الهی در کشور ما تولید می‌شود، مورد توجه مخاطبان است و خوشبختانه ایران در این زمینه تولیدات سینمایی خوبی داشته است.

امام جمعه قم همچنین با تأکید بر اینکه «حفظ ارزش‌ها»، «تحکیم و تعمیق اخلاق معنوی» و «ترویج ارزش‌های انسانی و الهی» با هنر میسر است، گفت: امیدواریم نسل جوان و خوش ذوق و علاقه‌مند به هنر، گام‌های بزرگ‌تری در راستای ترویج هنر متعالی بردارند.

آیت‌الله اعرافی در پایان بر ضرورت توجه به هنر در قم تأکید کرد و افزود: امیدواریم با همت جوانان عزیز و مسئولان محترم، قم از پیشگامان هنر در کشور باشد.

نوشته های مشابه
احیای شب‌های قدر در قم کجا برویم؟
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.