لزوم مسکن‌سازی در اراضی بدون‌استفاده مراکز علمی و فرهنگی قم

نایب‌رئیس شورای شهر قم با اشاره به واگذاری غیرکارشناسی و بیش از نیاز واقعی به مراکز دولتی، غیر دولتی و دانشگاهی، گفت: در حال حاضر هزار هکتار زمین بدون استفاده و دارای زیرساخت در اختیار این مراکز قرار دارد که اگر بتوانیم ۸۰۰ هکتار آن را برای مسکن آزاد کنیم، کار بزرگی انجام خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم مسکن‌سازی در اراضی بدون‌استفاده مراکز علمی و فرهنگی قم
شناسه : 45908 | انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمود مسگری به دستاوردهای سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به شهر قم در حوزه مدیریت شهری اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به مطالبات مردم برای تهیه مسکن، یکی از مصوبات هیئت دولت، تأمین زمین برای ساخت مسکن ملی بود.

وی، محدودیت تأمین زمین در شهر قم را یادآور شد و افزود: یکی از راهکارهای تأمین زمین، استفاده از زمین‌هایی است که به ارگان‌های دولتی و غیردولتی و همچنین مراکز علمی واگذارشده و طبق قانون بسیاری از آنان بعد از گذشت چند سال هنوز اقدام به ساخت نکرده‌اند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم، متراژ زمین‌های واگذارشده را غیر کارشناسی دانست و ابراز کرد: زمین‌ها بدون کارشناسی درست و بیش از نیاز واقعی این مراکز، در اختیار آن‌ها قرارگرفته و باید بررسی مجددی روی متراژ زمین‌ها انجام شود.

وی، پیشنهاد بررسی مجدد نیازهای مراکز دولتی وابسته به حوزه‌های علمیه را با توجه به نیاز ارائه داد و گفت: زمین‌های واگذارشده به مراکز علمیه با محوریت حوزه علمیه موردبازنگری قرارگرفته و با توجه به نیاز، زمین در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

مسگری ادامه داد: بعد از مشخص شدن متراژ موردنیاز، دولت نیز در ساخت مراکز علمیه که موردتوجه جهان تشیع است به حوزه علمیه کمک کرده تا بتوانیم علاوه بر تأمین نیاز حوزه به مراکز علمی پژوهشی، بخشی از نیازهای شهر را نیز تأمین کنیم.

وی، زمین‌های مراکز علمی دانشگاهی را نیز نیازمند بررسی خواند و تصریح کرد: در حال حاضر هزار هکتار در اختیار مراکز دولتی و غیردولتی و همچنین علمی بوده که اگر بتوانیم ۸۰۰ هکتار آن را برای مسکن آزاد کنیم کار بزرگی انجام خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم، اختصاص ۵۶۰ هکتار به شهر قم را نیز مبارک خواند و گفت: چنانچه سهم شهرداری نیز در این ۵۶۰ هکتار دیده شود بازهم باوجود ریل آهن و نبود زیرساخت مشکلاتی در این ۵۶۰ هکتار وجود دارد، درحالی‌که این هزار هکتار تمام زیرساخت‌های لازم را دارد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.