ساماندهی ۳۸۲ کودک کار در قم

معاون امور اجتماعی اداره‌کل بهزیستی قم با بیان اینکه ۳۸۲ کودک کار و خیابان از ابتدای امسال در مراکز ساماندهی بهزیستی استان پذیرش و از خدمات مرکز به‌صورت رایگان بهره‌مند شده‌اند، گفت: ۶۴ درصد کودکان کار پذیرش‌شده، بین سنین ۶ تا ۱۲ سال و ۳۶ درصد نیز بین ۱۳ تا ۱۸ سال بودند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ساماندهی ۳۸۲ کودک کار در قم
شناسه : 45841 | انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی بهزیستی قم، علیرضا محمدی گفت: از ابتدای امسال تاکنون،‌ ۳۸۲ کودک کار و خیابان در مراکز ساماندهی کودکان کار و خیابان بهزیستی این استان پذیرش و از خدمات مرکز به‌صورت رایگان بهره‌مند شده‌اند. 

وی به خدمات مراکز ساماندهی اشاره کرد و افزود: خدمات این مرکز شامل اقامت موقت، پیگیری‌های مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حمایت‌های مالی، حمایت از ادامه تحصیل کودکان، برنامه‌های اوقات فراغت و اشتغال برای اعضای خانواده است.

معاون بهزیستی قم خاطرنشان کرد: ۶۴ درصد کودکان کار پذیرش‌شده در مراکز ساماندهی کودکان، بین سنین ۶ تا ۱۲ سال و ۳۶ درصد نیز بین ۱۳ تا ۱۸ سال بودند.

محمدی گفت: کودکان کار بیشتر در خانواده‌هایی دیده می‌شوند که یا سرپرست خانواده معتاد بوده و یا خانواده سرپرست مناسب ندارد و یا خانواده در وضعیت اقتصادی نامناسبی به سر می‌برد.

معاون بهزیستی قم بیان کرد: این کودکان بیشتر در زمینه کار با ترازو، دست‌فروشی، گل‌فروشی در خیابان و کار در کارگاه‌های کوچک از جمله کوره‌های آجرپزی، تولیدی کفش و صندل و مکانیکی فعالیت می‌کنند.

وی بابیان این‌که در سال جاری طرح اقدام و عمل حمایت‌های اجتماعی از کودکان کار و خیابان و خانواده آنها در استان در حال اجراست، اضافه کرد: تیم‌های گشت بهزیستی با خودروی وَن که با رویکرد دوستدار کودک طراحی شده است در سطح شهر و نیز در محل‌های حضور کودکان کار حاضر شده و بعد از شناسایی، نسبت به معرفی خدمات مرکز اطلاع رسانی کرده و کودک را برای دریافت خدمات ویژه راهنمایی می‌کنند.

معاون بهزیستی قم ادامه داد: تعدادی از کودکان نیز از سوی نهادهای انتظامی و قضایی یا به‌صورت خودمعرف در مراکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده پذیرش‌شده و از طریق ارتباط با خانواده، بر اساس نوع و میزان مشکل از خدمات مرکز بهره‌مند می‌شوند.

محمدی، یکی از مأموریت‌های مهم‌ بهزیستی و مددکاران مرکز را توانمندسازی خانواده عنوان کرد و بیان داشت: در مراکز ساماندهی کودکان اقدام‌های لازم برای ایجاد منبع درآمد سالم برای خانواده به شیوه‌های ممکن از طریق آموزش حرفه و پرداخت وام‌های اشتغال‌زایی، مشاغل خانگی و سرمایه کار صورت می‌پذیرد.

معاون بهزیستی قم خاطرنشان کرد: در این مراکز به‌منظور ارتقای سطح اطلاعات عمومی خانواده‌های این کودکان و خود آن‌ها، کارگاه‌های آموزشی در موضوع‌های مختلف مانند مهارت‌های زندگی، مهارت‌های ارتباطی و فرزندپروری، آشنایی با انواع آسیب‌های اجتماعی، آسیب‌های نوپدید و آسیب‌های حاصل از فضای مجازی برگزار می‌شود.

وی در پایان افزود: شهروندان در صورت مشاهده کودکان کار با شماره‌های ۱۳۷ شهرداری، ۱۱۰ ناجا و ۱۲۳ اورژانس اجتماعی و  تیم‌های گشت و ۰۹۹۳۴۸۸۳۸۱۸ و ۰۹۱۹۲۵۲۹۴۰۹ تماس حاصل نمایند.

نوشته های مشابه
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
دولت به دنبال حذف خط B متروی قم/ شورا تحت فشار است
انتقاد شدید عضو شورای شهر قم از دولت/ می‌خواهند خط B مترو را هوا کنند/ به هیچ قیمتی از مترو نمی‌گذریم
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.