رئیس جمهور در نشست خبری با خبرنگاران قم عنوان کرد

تلاش دولت برای بازگشت آرامش به بورس/ دغدغه مردم دغدغه دولت است

رئیس‌ جمهور با اشاره به نگرانی سهام‌داران از وضعیت فعلی بورس، گفت: دغدغه مردم، دغدغه دولت است، نوسانات طبیعی را می‌توان تحمل کرد اما نوسانات به نحوی که مردم را نگران کند، قابل قبول نیست و این مسئله مورد توجه دولت است تا کار به نحو اطمینان بخشی برسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش دولت برای بازگشت آرامش به بورس/ دغدغه مردم دغدغه دولت است
شناسه : 45671 | انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نشست خبری آیت‌الله «ابراهیم رئیسی» با اصحاب رسانه استان قم امشب (جمعه، ۱۰ دی) در مدرسه علمیه امام موسی کاظم علیه‌السلام برگزار شد.

در این نشست، آیت الله رئیسی گزارشی از سفر دو روزه هیئت دولت به استان قم و برخی مصوبات شورای اداری استان که شب گذشته برگزار شد، ارائه کرد.

رئیس جمهور در تشریح مسائل پیگیری شده در سیزدهمین سفر استانی دولت گفت: همکاران ما در دولت، مشکلات قم را قبل از سفر بررسی کردند و با نظرخواهی از استاندار و تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) و صاحب‌نظران، کارشناسی‌ها منتهی شد به مصوباتی که با حضور معاون اول رئیس جمهور موارد اولویت‌دار، تصویب شد.

وی افزود: همچنین بانک‌ها و بخش‌هایی که باید اعتبارات را تأمین کنند مشخص شده و گزارش نهایی آن هم در جلسه شورای اداری استان توسط وزیران داده شد.

رئیس جمهور با اشاره به فعال شدن کارگروه‌هایی در کوتاه مدت گفت: یکی از این کارگروه‌ها در بخش صنعت بود که مقرر شد با شرکت وزارت صمت، صندوق توسعه و بانک مرکزی و استانداری تشکیل و واحدهای تولیدی غیرفعال و مشکل‌دار شناسایی شوند. این کارگروه باید برای فعال شدن واحدهای مذکور پیگیری کند تا در نهایت به ایجاد اشتغال منجر شود.

رئیسی، کارگروه دوم را در زمینه گردشگری زیارت برشمرد و گفت: هم مردم نسبت به حضرت معصومه (س) علاقه دارند و جمعیت زیادی به قم می‌آید و هم قم محل عبور ۱۷ استان کشور است. بنابراین کارگروه زیارت باید برای رفع مشکلات گردشگری زیارت فعال شود که این امر رونق اقتصاد گردشگری را همراه خود خواهد داشت. این هم برای ایجاد می تواند برای ایجاد اشتغال کمک بسزایی بکند.

رئیس جمهور افزود: از طرف دیگر قم استان فرهنگی است و باید نسبت به مسائل فرهنگی آن به عنوان یک اولویت توجه شود. این امر حتما برای دولت هم دارای اولویت است که باید با همکاری حوزه علمیه، آستان مقدس و مؤسسات فرهنگی بخش فرهنگی فعال شود تا نه تنها از استان صیانت شود بلکه آثار ان برای کشور هم باشد.

رئیسی مسئله دیگر قم را بحث بافت فرسوده در بخش مرکزی شهر قم دانست و گفت: این موضوع یکی از دغدغه های مردم است که توسط وزیر گردشگری مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد حتما مورد به مورد این اماکن شناسایی شوند. اگر موردی را میراث فرهنگی مشخص کرد طبق قانون باید تعیین تکلیف شود در غیر این صورت باید بخش‌هایی که میراث فرهنگی نیست آزاد شود تا مردم بتوانند ساخت‌وساز خودشان را داشته باشند.

رئیسی افزود: در مسئله آب و فاضلاب برخی مناطق قم هم موضوع از طریق وزارت نیرو دنبال می‌شود و همچنین در بخش راه‌های جاده ای و ریلی وزیر راه بعد از بازدیدهایی که داشت، گزارشی از طرح‌ها و اعتبارات اختصاص یافته ارائه کرد.

رئیسی سپس به سه پروژه مورد درخواست مردم اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موارد چند پروژه قم مشکل دارد که یکی از آنها منوریل است. در این موضوع باید از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دعوت شود که هم سرمایه و هم سود آنها تضمین شود و به بهره برداری برسد.

وی در ادامه گفت: نکته بعد مسئله فرودگاه قم است که کار آن در میانه راه رها شده است. زمانی که من قوه قضائیه بودم بخش قضایی آن حل شد. دیشب هم مطرح شد که دولت حمایت کند تا این پروژه به سرانجام برسد. این از جمله پروژه‌هایی است که در این سفر باید به قطعیت نتیجه برسد.

رئیسی افزود: مسئله سوم بحث مترو قم است که نیاز به تجهیزاتی دارد که باید توسط تهران تأمین شود تا در بخش‌هایی که آماده شده به بهره‌برداری برسد و مردم بتوانند از آن استفاده کنند و این کار باید توسط استاندار پیگیری شود.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم مبنی بر اینکه مروز در دیدار با مراجع عظام تقلید بیان شد که گرانی و تورم به زودی متوقف خواهد شد، این به زودی مشخصاً چه زمانی است، گفت: از ابتدای دولت تلاش کردیم که در بخش اقتصادی کارهایی انجام شود که تورم زدایی کند و خود دولت تورم ایجاد نکند.

وی ادامه داد: دولت برخی کارها را انجام نداد تا نتیجه تورم نداشته باشد، همچنین افزایش صادرات در کشور به کاهش تورم می‌انجامد، ما تلاش کردیم هزینه‌های دولت بالا نرود و از سوی دیگر، درآمد افزایش پیدا کند.

رئیسی تصریح کرد: هر چه درآمد افزایش پیدا کند و از سوی دیگر شاهد کاهش هزینه‌ها باشیم، موثر است.

رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از مسائل بسیار مهم در کشور، عدم خلق نقدینگی است، تأکید کرد: خلق نقدینگی باعث افزایش تورم می‌شود و یکی از سیاست‌های دولت این بوده که خلق نقدینگی به حداقل ممکن برسد؛ رفتن نقدینگی به سمت تولید می‌تواند آثار تورم زدایی داشته باشد.

رئیسی بیان داشت: آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد تورمی که شکل صعودی داشت، آغاز سیر نزولی را نشان می‌دهد و امید است این سیر ادامه پیدا کند و به کنترل تورم و سیر نزولی تورم بینجامد.

وی یادآور شد: اقدامات وزارت جهاد کشاورزی، وزارت سمت و ستاد کنترل بازار در جهت این است که بازار را کنترل کنند و ما در جلسات دولت به این مسئله تأکید کردیم.

رئیس جمهور بیان کرد: هم اکنون که سامانه بازرگان فعال شده، بسیاری از کالاها را با قیمت مصوب دولت توزیع می‌کند که در جهت کنترل قیمت نقش داشته است. این کار آغازی است که می‌تواند آرامش را در بازار به دنبال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اقداماتی که دستگاه‌های دولتی و مسئول انجام می‌دهند، به دنبال این هستند که وضعیت آرامی در بازار داشته باشیم و میزان کالایی که در بازار وجود دارد، نگران کننده نباشد و هم به قیمت مناسب عرضه شود.

رئیس جمهور همچنین در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص بورس و نگرانی سهام‌داران، گفت: در رابطه با بورس در جلسه ستاد اقتصادی دولت بررسی شد که چه راهکارهایی می‌توان ارائه کرد که بورس و سرمایه گذاران بورس آرامش پیدا کنند.

رئیسی افزود: در ستاد اقتصادی دولت، ۱۰ تصمیم درباره کنترل بورس گرفته شد و در دستور کار قرار گرفت که تا حدودی وضعیت بورس متفاوت شد؛ تلاش این است که بورس برای سهامداران از وضعیت متفاوتی برخوردار شود و فعلا گام‌هایی که دولت برداشته، موثر بوده و باید دنبال شود تا نهایتاً نتیجه این شود که مردم و سهامداران به آرامش برسند.

وی با بیان اینکه دغدغه مردم، دغدغه دولت است، تصریح کرد: نوسانات طبیعی را می‌توان تحمل کرد اما نوسانات به نحوی که مردم را نگران کند، قابل قبول نیست و این مسئله مورد توجه دولت است تا کار به نحو اطمینان بخشی برسد.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.