آمادگی دولت برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره به بخش خصوصی/ باید کاری کرد بازار احساس ثبات کند

رئیس جمهور با بیان اینکه در کشور به میزان ده‌ها سال پروژه نیمه تمام وجود دارد که کلنگ آنها از سال‌ها پیش زده شده ولی پیشرفت فیزیکی پایینی دارند، گفت: دولت حاضر است پروژه‌های نیمه تمام کشور را با تضمین بازگشت اصل و سود سرمایه، توسط بخش خصوصی و سایر بنگاه‌های اقتصادی به سرانجام برساند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی دولت برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌کاره به بخش خصوصی/ باید کاری کرد بازار احساس ثبات کند
شناسه : 45568 | انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر پنجشنبه  در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف استان قم که در سالن همایش‌های پیامبر اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی نماد انسان با بصیرت بود و روشن‌گری کرد و نقش آفرینی مخلصانه داشت و خداوند هم او را بلند آوازه کرد.

وی ادامه داد: ابزارهای تبلیغاتی نمی‌تواند نام کسی را بلند کند اما اگر کسی برای خدا کار کرد خدا او را بلند می‌کند، شهدا را خداوند بلند آوازه کرد و امروز خانواده شهدا به خود ببالند؛ خون شهدا همچون خون سیدالشهدا جهل زدایی می‌کند.

رئیس جمهور اضافه کرد: قم با داشتن ۶ هزار شهید و ۱۲ هزار جانباز دارای ویژگی خاصی در سطح کشور و در مسیر انقلاب هستند، قم نماد بصیرت و بصیرت آفرینی برای کشور، منطقه و جهان اسلام است و مردم جهان نیز قم را با ویژگی شهادت، ایثار و ایستادگی در صحنه می شناسند و به همین منظور خدمت به قم خدمت به نظام اسلامی و پایتخت تشیع است.

وی گفت: قم در دو حوزه نرم افزاری و سخت افزاری مشغول تربیت نیروهای کارآمد برای مدیریت بحران های داخلی و خارجی است. مردم قم نشان دادند که در دفاع از انقلاب و ارزش های دینی و اسلامی همیشه در صحنه حضور داشته دارند.

https://media.president.ir/uploads/org/164087438250201000.jpg

*فعالان اقتصادی مطمئن باشند مشکلات حل خواهد شد 

رئیسی با اشاره به شعار سال و مسئله رونق تولید، ابراز کرد: فعالان اقتصادی با قدرت در این عرصه حضور پیدا کنند و مطمئن باشند که همه مشکلات حل خواهد شد. باید کاری کرد که بازار احساس ثبات و اقتصاد احساس آرامش کنند؛ غیرقابل پیش بینی بودن برای اقتصاد بسیار خطرناک است.

وی مسئله انضباط بانکی را مورد توجه قرار داد و گفت: هیچ بانکی حق دریافت سود بیشتر از میزان تعیین شده در شورای پول و اعتبار را ندارد و هر بانکی که رقم بیشتری از تولیدکنندگان دریافت کرده را باید بازگرداند.

رئیسی با اشاره به اهمیت حمایت از شرکت های دانش بنیان، یادآور شد: مسئله علم و فناوری یک مقوله مهم است و باید یک پارک علم و فناوری کاملاً جامع در سطح استان قم احداث شود.

رئیس جمهور گفت: رویکرد دولت در مورد نهاده های دامی، تولید این نهاده‌ها در داخل کشور است و وابستگی به نهاده های دامی به کشورهای دیگر بر خلاف استقلال اقتصادی کشور است اما رسیدن به مرحله خودکفایی زمان بر است.

وی، اولویت دولت را بهره برداری از پروژه های نیمه تمام دانست و بر حمایت از بخش خصوصی در اتمام طرح های نیمه کاره تأکید کرد و افزود: در سراسر کشور به میزان ده ها سال پروژه نیمه تمام وجود دارد که کلنگ آنها از سالها پیش زده شده ولی پیشرفت فیزیکی پایینی دارند.

وی اضافه کرد: دولت حاضر است پروژه‌های نیمه تمام کشور را با تضمین بازگشت اصل و سود سرمایه، توسط بخش خصوصی و سایر بنگاه‌های اقتصادی به سرانجام برساند.

*دولت سیزدهم دنبال مردمی‌سازی حکمرانی است

رئیسی تصریح کرد: مردمی سازی حکمرانی و مردمی سازی سایر بخش ها یکی از نظام مسائل مهم دولت سیزدهم است و اعتقاد ما این است که مشارکت مردم می تواند مشکلات زیادی را برطرف کند، تمام دولتمردان باید زمینه مشارکت های مردمی و تکریم آنها را با ایجاد بسترهای لازم فراهم کنند.

رئیس جمهور با تأکید مجدد بر اهمیت خیرین و مشارکت های مردمی یادآور شد: خیرین یکی از جلوه های مشارکت های مردمی است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات جامعه فرهنگی و معلمان کشور، اظهار داشت: دغدغه های مختلف مردم از معیشت تا سایر دل نگرانی‌های آنها باید برطرف شود.

رئیسی با بیان اینکه مسئله زن و خانواده یکی از مسائل مهم کشور است، گفت: آسیب‌های اجتماعی مانند طلاق بسیار آزاردهنده است و هم اکنون سازوکاری اجتماعی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در سطح کلان با تأکید مقام معظم رهبری در حال انجام است.

رئیس‌ جمهور، مشکلات اقتصادی یکی از عوامل مهم آسیب‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: برای کاهش آسیب های اجتماعی لازم است تا تمام دستگاه های مسوول پای کار باشند.

وی اظهار داشت: دولت امروز متعلق به تمام جمهور است و هر کسی که احساس می‌کند می‌تواند در مسیر توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرینی کند پای کار بیاید.

رئیس جمهور ابراز داشت: امکان دستیابی به رشد اقتصادی ۸ درصد در پایان سال ۱۴۰۱ با توجه به منابع، امکانات و کاهش مصارف امکان پذیر است؛ اگر هزینه‌ها کاهش و درآمدها افزایش یابد امکان افزایش رشد اقتصادی وجود دارد.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از روستائیان و جلوگیری از مهاجرت روستائیان به حاشیه شهرها، عنوان کرد: با تضمین خرید محصولات کشاورزی و افزایش امکانات و تجیهزات و پی ریزی شیوه های نوین کشت و افزایش بهره وری باید مانع از مهاجرت روستائیان به شهر باشیم.

رئیسی در سخنانی خطاب به مردم قم بیان کرد: جا داشت که بنده در این سفر در اجتماعات بزرگتری در خدمت مردم باشم که با توجه به شرایط کرونایی چنین امکانی سلب شد و از این نظر از تمام مردم استان قم عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم در آینده و با بهبود شرایط کرونایی امکان دیدار عمومی مردم فراهم شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.