جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم

جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم در حالی اعلام شد که حال ۸ بیمار وخیم است و به گفته معاون دانشگاه علوم پزشکی قم، اگر مسئولان استان نسبت‌به فعالیت گروه‌های ضدواکسن اقدام به موقع می‌کردند، امروز وضعیت پوشش واکسیناسیون در قم پایین تر از میانگین کشوری نبود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار مبتلایان کرونا در قم
شناسه : 45510 | انتشار : ۰۶ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۳۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا، گفت: ۲۳ نفر از این افراد در بخش درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۷ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شدند، افزود: در حال حاضر ۱۰۱ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۸ نفر از آنها وخیم است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته، بیماری بر اثر ابتلاء به کرونا در استان قم فوت نشده است.

قدیر، تعداد تست‌های گرفته شده در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۱۹ مورد عنوان کرد و گفت: نتیجه ۱۳ تست در استان مثبت بوده و یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۷۲۰ دوز واکسن نیز به افراد تزریق شده است.

همچنین سیامک محبی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی در سالن کرامت استانداری قم، گفت: هنوز شناسایی قطعی امیکرون در استان قم قطعی نشده است، امیکرون یک ویروس تنفسی است و دیوار و مرزی برای جلوگیری از آن وجود نخواهد داشت.

وی افزود: طی روزهای گذشته تمام نمونه‌های احتمالی سویه امیکرون منفی بوده اما با توجه به چرخش ویروس و مسافرت‌های اخیر، شیوع بیشتر این ویروس طی ۴ هفته آینده کاملاً محتمل خواهد بود.

وی تصریح کرد: در یک ماه آینده درصد پایین واکسیناسیون، تجمعات و عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، اثر خود را در درگیری بیشتر مردم استان با امیکرون نشان خواهد داد.

وی ابراز کرد: در خوش‌بینانه ترین حالت باید اذعان کرد که ۴۰ درصد مردم استان قم از ماسک استفاده نمی‌کنند و از طرفی میزان اطلاعات جامعه بشری از کرونا و امیکرون بسیار اندک است.

رئیس مرکز بهداشت قم افزود: هم اکنون کمبود واکسن خاصی در کشور وجود ندارد و طی روزهای آینده باید تلاش شود تا نسبت به تزریق واکسن در بین افرادی که هنوز واکسن نزده اند یا فقط یک یا دو دُز واکسن دریافت کرده‌اند، اقدام شود.

محبی تصریح کرد: اگر از همان ابتدا مسئولان استانی نسبت به دغدغه کارشناسان درباره فعالیت گروه‌های ضدواکسن اقدام به موقع می‌کردند امروز وضعیت پوشش واکسیناسیون در قم پایین تر از میانگین کشوری نبود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم اهمیت واکسیناسیون را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: طبق آمارهای جهانی درصد فوت افرادی که هر دو یا سه دُز واکسن را دریافت کرده اند، نزدیک به صفر است.

وی با بیان اینکه آستانه حساسیت و آموزش مردم در خصوص سویه امیکرون باید افزایش یابد، گفت: افزایش درصد واکسیناسیون در کنار استفاده از ماسک و شیوه نامه های بهداشتی می تواند هرم و اوج قله موج ششم بیماری را تا حدود بسیار زیادی کاهش دهد.

نوشته های مشابه
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ضرورت استعلام از شهرداری برای خرید و فروش املاک تجاری در پردیسان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.