بانک بذر گل و گیاه فضای سبز شهر قم ایجاد می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از جمع‌آوری بذرهای گیاهان از باغچه‌های سطح شهر خبر داد و گفت: تعداد بذرهای جدید جمع‌شده حدود ۳۵ گونه خاص و ویژه است که از جمله آنها می‌توان به گونه‌های «همیشه‌بهار»، «گازانیا»، «کوکب کوهی»، «رعنا زیبا»، «مارگرید»، «پریوش» و «کلم» اشاره کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بانک بذر گل و گیاه فضای سبز شهر قم ایجاد می‌شود
شناسه : 45076 | انتشار : ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان اظهار کرد: با توجه به اینکه مرکز تولیدات و تحقیقات سازمان پارک‌ها، بذر سالیانه زیادی را برای تولید گل و گیاه نیاز دارد، باید این بذرها از سطح شهر جمع‌آوری و پاکسازی شده و به بانک بذر انتقال داده شود.

وی با بیان اینکه این کار در فصول مختلف انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: با بررسی صورت گرفته باغچه‌های خوب و دارای بذرهای مناسب و قابل‌قبول انتخاب‌شده تا توسط تیم‌های متخصص جمع‌آوری و ذخیره‌سازی شوند

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با تأکید بر بومی‌سازی گیاهان مورد استفاده در سطح شهر خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های این کار این بوده که گیاهان متناسب با اقلیم قم و مناسب با آب‌وهوای شهر تولید و در فضای سبز استفاده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اکثر بذرهای جمع‌شده از سطح شهر وارد خط تولید گیاهان برای استفاده در سطح شهر می‌شوند ابراز کرد: در همین راستا بخش زیادی از نیاز سالانه از همین محل تأمین می‌شود.

جوادیان با بیان اینکه تعداد بذرهای جدید جمع‌شده در این قالب حدود ۳۵ گونه خاص و ویژه است گفت: این گونه‌ها شامل همیشه‌بهار، گازانیا، کوکب کوهی، رعنا زیبا، مارگرید، پریوش، کلم و… است و این گیاهان چون در شرایط آب‌وهوایی قم بوده‌اند با شرایط مقاومت خود بذرها را تولید کرده‌اند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.