شهید فخری‌زاده طرفدار گروه‌های سیاسی نبود/ اجازه بدهید مردمی بماند

برادر شهید فخری‌زاده با بیان اینکه این شهید والامقام یک زندگی و شخصیت معمولی مانند همه مردم عادی داشت، گفت: رسانه‌ها و مطبوعات زمانی که می‌خواهند شخصیت ایشان را تبیین کنند از هر دسته و گروهی ایشان را جدا کنند، زیرا برادرم طرفدار هیچ جناح سیاسی نبود؛ خواهشمندیم که اجازه بدهید ایشان مردمی بمانند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهید فخری‌زاده طرفدار گروه‌های سیاسی نبود/ اجازه بدهید مردمی بماند
شناسه : 45024 | انتشار : ۱۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایکنای قم، جمعی از مدیران رسانه‌ای و خبرنگاران قم صبح امروز به‌مناسبت سالروز شهادت شهید محسن فخری‌زاده با حضور در منزل پدری این دانشمند کشورمان با خانواده این شهید دیدار کردند. 

مجید فخری‌زاده برادر این شهید والامقام با اشاره به اینکه شهید فخری‌زاده یک شخصیت ماوراءلطبیعه نبود، یک زندگی و شخصیت معمولی مانند همه مردم عادی داشت، گفت: رسانه‌ها و مطبوعات زمانی که می‌خواهند شخصیت ایشان را تبیین کنند از هر دسته و گروهی ایشان را جدا کنند، زیرا برادرم طرفدار هیچ جناح سیاسی نبود؛ خواهشمندیم که اجازه بدهید ایشان مردمی بمانند.

وی بیان کرد: هدف و چشم‌انداز زندگی شهید فخری‌زاده از آغاز علاقه و مطالعه فیزیک بود؛ ایشان همیشه علاقه‌مند بود تا در عرصه علم مایه فخر و سربلندی ایران شود.

برادر این شهید والامقام ادامه داد: از ویژ‍‌گی‌های اصلی شهید این بود که به هر میزانی که جایگاه علمی ایشان افزوده می‌شد، اخلاق و کردار ایشان فروتن‌تر و افتاده‌تر می‌شد و هیچ کس در ملاقات با او باور نمی‌کرد با چنین دانشمندی رو به رو شده‌ که افتخار ایران و اسلام است.

همچنین بر اساس خبر ایرنای قم، دکتر سعید فخری‌زاده برادر دیگر این شهید صنعت دفاعی و هسته‌ای نیز در این دیدار به اصحاب رسانه استان قم گفت: شهید فخری‌زاده در خانواده‌ای متولد شد که پدر در آن اهل مطالعه و علم بود و مادر خانواده هیچ‌گاه بدون وضو به کودکان خود شیر نمی‌داد، همچین خانه‌ پدری ایشان(همین خانه که امروز اصحاب رسانه‌قم در آن حضور یافتند) در کنار مسجد قرار گرفته و اهل خانه خود را خادم نمازگزاران می‌دانستند.

فخری‌زاده ادامه داد: دوران کودکی و نوجوانی شهید در چنین محیطی سپری شد و از همان ابتدا با جدیتی که از خود در مسیر فراگیری علم و دانش نشان می‌داد، مشخص بود که راه و هدف ایشان افتخار آفرینی برای ایران و اسلام است.

وی بیان کرد: این شهید والامقام در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی حضوری بسیار فعال داشت و پس از آن به طور جدی وارد جهاد علمی شد و روزی را بدون تلاش و فعالیت علمی برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی و تولید محصولات راهبردی که کشور به آن نیاز داشت، سپری نکرد.

وی ادامه داد: ایشان در فعالیت‌های خود با همه گروه‌های سیاسی در چارچوب اهداف نظام اسلامی تعامل داشت و جز هیچ گروهی هم نبود، شهید فخری‌زاده یک دانشمند برجسته بود که روحیه مردمی داشت و همین نوع نگاه موجب شد که در یاد مردم باقی بماند، همچنین توصیه ایشان تبعیت کامل از فرامین رهبر معظم انقلاب و جدا نشدن از بدنه مردم بود.

در پایان این دیدار نیز اصحاب رسانه استان قم با اهدا لوحی مزین به تصویر شهید محسن فخری‌زاده از خانواده این دانشمند هسته‌ای تجلیل کردند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.