دستگاه قضایی با عوامل رهاسازی پسماندهای صنعتی در قم برخورد کند

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم، رهاسازی پسماندهای صنعتی در حاشیه جاده‌ها و مراتع این استان را مشکل بسیار جدی ناشی از عدم تعهد و منفعت طلبی متخلفان دانست و گفت: متأسفانه این معضل کمی گسترش یافته و نیازمند برخورد قاطعانه قضایی با متخلفان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دستگاه قضایی با عوامل رهاسازی پسماندهای صنعتی در قم برخورد کند
شناسه : 44952 | انتشار : ۰۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید رضا موسوی مشکینی افزود: مدیریت پسماندهای صنعتی برعهده تولیدکننده پسماند بوده و در صورت رهاسازی در حاشیه جاده‌ها و مراتع، برای جمع‌آوری آن خلأ قانونی داریم.

وی گفت: بر اساس قانون، مدیریت اجرایی و نظارت بر اجرای ضوابط و روش‌ها درحوزه پسماندهای عادی، ویژه و صنعتی، پزشکی و کشاورزی، متولی مشخصی دارد و سازمان حفاظت محیط زیست ناظر بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی در این حوزه است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به مسئولیت وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت، درمان و آموزش پزشکی، جهاد کشاورزی و کشور در رابطه با موضوع پسماند، اظهار داشت: در صورت رهاسازی پسماندهای صنعتی در داخل و پیرامون شهرک‌ها و نواحی صنعتی، مدیریت و پاکسازی آن برعهده شرکت شهرک‌های صنعتی است.

موسوی با بیان اینکه رهاسازی پسماندها در زمانی بسیار کوتاه و عمدتاً در شب‌ها صورت می‌پذیرد، برخورد با این متخلفان را بسیار سخت عنوان کرد و افزود: برای پیشگیری از این کار، باید ضمن تعیین تکلیف پسماندهای صنعتی از مبدأ، جاده‌ها و گذرگاه‌ها از طریق بررسی بارنامه‌ها از سوی نیروی انتظامی به شدت کنترل و مجازات‌های بازدارنده برای آن در نظر گرفته شود.

وی درپایان گفت: یکی از نواقص قانون مدیریت پسماند، عدم مشخص کردن مسئولیت جمع آوری پسماندهای رهاشده‌است و برای جمع آوری موردی آنها باید هماهنگی و مشارکت میان دستگاه‌های اجرایی انجام شود که امیدواریم بتوانیم این طرح را به ویژه در بخش سلفچگان به صورت خاص اجرایی کنیم.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.