تأمین زمین پایانه جنوب قم در بلاتکلیفی

با گذشت چند دوره از دولت‌ها، هنوز زمین مناسب برای ساخت پایانه جنوب در شهر قم تأمین نشده و مسافران جنوب در این شهر سرگردان هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تأمین زمین پایانه جنوب قم در بلاتکلیفی
شناسه : 44808 | انتشار : ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید رضا حسینی مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم به تشریح جزئیات مصوبات دو دولت گذشته برای اختصاص زمین برای احداث پایانه‌های مسافربری پرداخت و اظهار داشت: ساخت پایانه جنوب در شهر قم به زمان دولت نهم برمی‌گردد، در آن زمان و در مقاطعی در استانداری تصمیماتی به‌عنوان دولت استانی و کوچک گرفته می‌شد.

وی با بیان اینکه در آن مقطع زمانی تصمیم گرفته شد، دو پایانه یکی به‌عنوان پایانه جنوب و دیگری نیز به‌عنوان پایانه شمال در قم ساخته شود ابراز کرد: زمین آن را نیز اداره کل راه و شهرسازی تأمین کرد.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: برای همین منظور در محدوده پایانه جنوب به سمت اراک، یک قطعه زمین جنب پاسگاه و مقابل سیلو زمین مشخص شد؛ در پی آن نیز مکاتبات و جلساتی توسط شهرداری با دستگاه‌های مختلف برگزار شد و شهرداری نیز یک مشاور برای اجرای فاز یک پایانه به این موضوع اختصاص و زمانی که برای اجرای کار و فاز دوم وارد مرحله اجرا شدیم، راه و شهرسازی اعلام کرد که به دلیل اینکه مسیری قرار بوده از پردیسان به این پایانه برسد دارای معارض است و نمی‌توانند تملک کنند که کار تعطیل شد.

وی خاطرنشان کرد: پس‌ازاین موضوع، اعلام شد نمی‌توانیم مشکلات معارضان را حل کنیم و مسیری دیگر در روبه‌روی بیمارستان تأمین اجتماعی پیش‌بینی و در کمیسیون راه‌ها نیز قرار شد این زمین ۸.۶ هکتاری روبروی بیمارستان برای ساخت پایانه جنوب در اختیار شهرداری قرار گیرد.

به گفته حسینی، سال‌ها شهرداری پیگیر این موضوع بود که راه و شهرسازی اعلام کرد، در ملک خود معارض داریم و نمی‌توانیم زمین را اختصاص دهیم و بنابراین ساخت پایانه جنوب منتفی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مسافران از سه‌راه خرمشهر سوار اتوبوس شده و به مقاصد خود در جنوب کشور می‌روند، گفت: پایانه سه‌راه خرمشهر از قدیم وجود داشته و مسافران را به سمت جنوب انتقال می‌داده که با توجه به احداث زیرساخت‌های مختلف شهری در این مسیر، پایانه فعلی در میانه راه‌ها قرارگرفته و رفت‌وآمد سخت شده به‌طوری‌که دارای خروجی بسیار خطرناک است.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت: سال‌ها با مسئولان متولی جلساتی برگزارشده و دسترسی‌های مختلف پیشنهاد شد که همه به نحوی خطرناک بود؛ بالاخره در کمیسیون ایمنی راه‌ها، طرح دسترسی داده‌شده که کلیات آن مصوب شده و جزییات آن همانند نصب تابلوها باقی‌مانده که باید به‌طور مجدد در کمیته فنی تصویب طرح‌ها آخرین طرح خروجی آن مصوب، موارد قطعی انجام و ادامه کار داده شود.

وی در مورد آخرین وضعیت جابه‌جایی مسافران جنوب نیز ابراز کرد: در حال حاضر به خاطر پراکندگی پایانه و نبودن پایانه مناسب، بخشی از مسافران برای عزیمت به جنوب از پایانه فدک در خیابان شهدای هسته‌ای استفاده می‌کنند و مسافران دیگر نیز از سه‌راه خرمشهر سوار اتوبوس‌ها شده و به سمت مقاصد خود می‌رود.

حسینی ادامه داد: در پایانه سه‌راه خرمشهر( شاه جمال) جدا از اینکه دسترسی خروجی بد است، اما امکانات مناسبی ازجمله نمازخانه، سرویس بهداشتی، باغ رستوران، سالن انتظار مسافر و سه غرفه حمل‌ونقل وجود دارد.

وی در مورد پایانه شمال نیز گفت: برای پایانه شمالی نیز هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است که امیدواریم مشکلات مرتبط با این پایانه‌ها پیگیری و برای رفع آن اقدام لازم صورت گیرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.