الحاقات مسجد زین‌العابدین(ع) مانع اجرای ادامه پروژه شهیدان برقعی

معاون امور زیربنایی منطقه یک شهرداری قم گفت: ادامه پروژه شهیدان برقعی وابسته به تصمیم هیئت‌امنای مسجد در واگذاری الحاقات بوده که باید هرچه سریع‌تر برای ایجاد آرامش مردم تعیین تکلیف شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
الحاقات مسجد زین‌العابدین(ع) مانع اجرای ادامه پروژه شهیدان برقعی
شناسه : 44744 | انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا رشیدی‌نژاد در گفت‌وگوی رادیویی پیرامون روند اجرای طرح شهیدان برقعی، اظهار داشت: این طرح در سال ۵۲ تصویب شد و در سال ۷۲ مجدداً اجرای آن مورد تأکید قرار گرفت و در سال ۹۶ عملیاتی شدن آن کلید خورد.

وی با بیان اینکه طول این طرح ۷۲۰ متر و با عرض مقطع ۳۰ متر است و در این مسیر ۱۲۷ ملک قرار داشت که به‌طور کامل تملک شده و دو ملک باقی‌مانده که توافقات انجام پذیرفته است، گفت: عملیات اجرایی بیش از ۸۰ درصد از مسیر شامل جدول و آسفالت انجام‌شده و روشنایی نیز مورد مناقصه قرار گرفته است.

معاون امور زیربنایی منطقه یک شهرداری قم در مورد برخی از مشکلات عنوان کرد: در زمینه مسجد زین‌العابدین(ع) نیز توافقاتی در مورد اجرای یک طرح انجام‌شده و بافت ثبت‌شده مسجد حفظ می‌شود، اما موضوع بحث فعلی در مورد الحاقات و حسینیه مسجد بوده که با در نظر گرفتن یک جانمایی عرصه را تحویل می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح را ارسال کرده‌ایم و ادامه پروژه شهیدان برقعی وابسته به تصمیم هیئت‌امنای مسجد در واگذاری الحاقات بوده که برای تصمیم‌گیری باید تسریع کنند، زیرا اهالی واقعاً در سختی هستند و گردوغبار و مشکلات ترافیکی آزاردهنده است.

رشیدی نژاد خاطرنشان کرد: شهرداری ابتدا باید با توافق این مسئله را حل کند، اگر توافق با هیئت‌امنا صورت نگیرد از مراجع ذی الصلاح پیگیری صورت می‌گیرد؛ ما قرار است همان عرصه‌ای را که تحویل بدهند در ضلع دیگر به‌عنوان معوض تحویل دهیم، اما تصمیم نهایی و اعلام از طرف هیئت‌امنا زمان برده است.

وی با تأکید بر اینکه شهرداری براساس طرح جامع شهرسازی و در جهت رفاه شهروندان، معابر را تعریض و احداث می‌کند، ابراز کرد: وقتی در اجرای پروژه‌ای تأخیر می‌افتد، ابتدا اهالی آسیب می‌بینند و بحث‌های ترافیکی افزایش‌یافته و مشکلاتی ایجاد می‌شود.

معاون امور زیربنایی منطقه یک شهرداری قم اذعان کرد: هیئت‌امنای مسجد باید به علت ایجاد مشکلات برای مردم، سریع‌تر تصمیم گرفته تا هر چه زودتر پروژه را تکمیل کنیم، در حال حاضر زمان زیادی برای تکمیل پروژه باقی نمانده و ساختمانی در مجاور چهارمردان نیز تملک شده است.

وی با بیان اینکه در روند اجرای پروژه آماده جدول‌کشی بودیم ولی مشکلاتی پیش آمد که قطعاً آستانه تحملی برای شهرداری در اجرای طرح وجود داشته و اگر زودتر تعیین تکلیف نشود، از مجاری ذی‌صلاح استفاده می‌کنیم چون بازگشایی مسیر در اولویت است، گفت: توافق بین میراث فرهنگی و شهرداری در مورد حفظ بافت اصلی مسجد انجام‌شده و الحاقات در سال‌های بعد اضافه‌شده و باید هر چه سریع‌تر تعیین تکلیف شود.

وی عنوان کرد: در حال حاضر توافقات ملک‌های باقی‌مانده در مسیر نیز انجام‌شده و چند مغازه نیز در مسیر اجرای طرح تخریب‌شده و تنها دو مورد باقی‌مانده که اگر تملک شود، اتصال به خیابان طالقانی انجام می‌شود.

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • علی

    تاریخ : 5 - آذر - 1400

    مسجد آمادگی کامل برای تحویل دادن مسجد جدید را دارد فقط باید شهرداری زمین تحویلی به مسجد را آماده کند و تحویل دهد


    پاسخ

  • سید

    تاریخ : 5 - آذر - 1400

    من همسایه مسجدم، از متولی پرسیدم گفت ما کاملا آماده‌ایم،شهرداری جلو نمی‌آید، شهرداری هم همین را می‌گوید! بالاخره کدام راست می‌گویند کدام دروغ؟
    آنچه این وسط نصیب است، گرفتاری همسایه ها و عابران و کسبه محل است


    پاسخ