معاون خدمات شهری شهرداری قم خبر داد

عرضه میوه توسط ۳۰ غرفه در قم/ پارکینگ شهید کاظمی به طور موقت راه‌اندازی می‌شود

شهر بیست/ معاون خدمات شهری شهرداری قم گفت: حدود ۵ هزار و ۳۰۰ پارکینگ در شهر قم وجود دارد و به دنبال استفاده از پروژه شهید کاظمی به عنوان پارکینگ موقت در ایام نوروز هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
عرضه میوه توسط ۳۰ غرفه در قم/ پارکینگ شهید کاظمی به طور موقت راه‌اندازی می‌شود
شناسه : 4474 | انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، امیر سامع امروز در نشست خبری که در شهرداری قم برگزار شد، فعالیت‌های شهرداری قم را برای استقبال از بهار سال ۹۸ را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: مجموعه فعالیت‌های شهرداری قم از ابتدای زمستان آغاز و برنامه‌ریزی‌های لازم برای میزبانی از مسافران نوروزی در قم انجام شده است.

وی با اشاره به تشکیل کمیته خدمات شهری و رفاه در شهرداری قم گفت: مدیریت این کمیته از سوی ستاد تسهیلات زائران استان به شهرداری قم واگذار شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: با تشکیل کمیته خدمات شهری و رفاه در شهرداری قم، تعداد ۱۰ کمیته و ۹ ستاد اجرایی در شهرداری قم ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه برای برنامه‌ریزی دقیق خدمت رسانی در سال جدید از سوی شهرداری قم آسیب شناسی صورت گرفت، عنوان کرد: با آسیب شناسی صورت گرفته نقاط ضعف و قوت شهرداری در ارائه خدمات مطلوب به مردم احصا شد و برنامه‌ریزی مناسبی برای ارائه خدمات بهتر در سال جدید ارائه شد.

سامع در بخش دیگری از سخنان خویش با بیان اینکه ۳۰ غرفه برای تأمین میوه شب عید قم در سطح شهر دایر شده است، گفت: با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته به میزان یک هزار و ۱۵۰ تن میوه شب عید در این غرفه‌ها توزیع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه وظایف گوناگونی در ستاد تسهیلات برای شهرداری در ارائه خدمت به مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: نظافت، نظم، انضباط، زیبایی شهری، آراستگی بوستان‌ها، توسعه فضای سبز، لکه‌گیری آسفالت، جمع‌آوری معتادان متجاهر و تزئین شهری از جمله وظایفی است که در ستاد تسهیلات برای عهده شهرداری قم گذاشته شده که شرح این وظایف به شهرداری مناطق هشت گانه قم ابلاغ شده است.

آماده سازی بیش از یک هزار و ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی

جانشین شهردار قم همچنین از جمله ضرورت‌های مهم در میزبانی از مسافران نوروزی را آماده سازی سرویس‌های بهداشتی ذکر کرد و گفت: امسال بیش از یک هزار و ۵۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در سطح شهر آماده شده است که این شمار در مقایسه با سال گذشته با افزایش ۱۵ درصدی مواجه بوده است.

وی همچنین از آماده سازی ۴۰ سرویس بهداشتی با استفاده از کانکس در پارکینگ شرقی حرم حضرت معصومه(س) خبر داد و بیان کرد: یکی از مشکلاتی که همیشه زائران و مسافران نسبت به آن گله مند بودند نبود سرویس بهداشتی در این پارکینگ بود.

سامع اضافه کرد: ایجاد سرویس حمام در پارکینگ‌های طبقاتی قم از دیگر اقداماتی است که شهرداری قم نسبت به اجرای آن اهتمام داشت و در صورتی که مسافران نوروزی برای رفتن به زیارت حرم بانوی کرامت نیاز به حمام داشته باشند می‌توانند از سرویس حمام‌هایی که در این فضا ایجاد شده بهره ببرند.

وی با اشاره به دیگر اقدامات شهرداری برای پاکسازی و زیباسازی شهر قم در استقبال از بهار بیان کرد: اکیپ‌هایی برای بررسی مبادی ورودی و سطوح داخل شهر برای جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی تشکیل شد تا شهری زیبا و تمیز داشته باشیم. همچنین مردم می‌توانند با مشاهده هرگونه نخاله ساختمانی با شماره تماس ۱۳۷ تماس گرفته تا نسبت به جمع‌آوری آن از سوی شهرداری اقدام شود.

جانشین شهردار قم در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری ادامه داد: از ۱۵ اسفندماه امسال حفاری جدیدی در شهر قم صورت نگرفته و در راستای استقبال از بهار، لکه‌گیری حفاری‌های قبلی نیز صورت گرفت.

وی ظرفیت نیروی انسانی ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم را مورد اشاره قرار داد و گفت: حدود ۳ هزار نفر از شرکت‌های خدماتی با ستاد تسهیلات زائرین شهرداری قم مشارکت دارند.

اقدامات شهرداری برای زیباسازی شهر قم

سامع از دیگر اقدامات شهرداری برای زیباسازی شهر قم را در استقبال از نوروز، رنگ آمیزی دیوارها، نرده‌ها و جدول کنار خیابان‌ها دانست و بیان کرد: ۸۹۷ هزار متر طول جدول کنار خیابان‌ها، ۸۵ هزار متر مربع دیوارهای شهری و ۴ هزار و۸۸۰ متر طول نرده در آستانه بهار رنگ آمیزی شد.

وی در ادامه از اجرای طرح احسان ماندگار در شهر قم خبر داد و گفت: در این طرح وسایلی که شهروندان به آنها نیازی نداشتند جمع‌آوری و به نیازمندان اهدا شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: حدود ۵ هزار و ۳۰۰ پارکینگ در شهر قم وجود دارد و به دنبال استفاده از پروژه شهید کاظمی به عنوان پارکینگ موقت در ایام نوروز هستیم.

وی ادامه داد: اولویت اسکان مسافرین با واحدهای اقامتی است، ولی شهرداری قم چهار استراحتگاه اصلی در شهر برای اسکان مسافرین در بوستان‌های فدک امام رضا(ع)، غدیر و پارکینگ چهار جمکران آماده کرده است، در بوستان‌های حضرت مهدی(عج) و نیایش نیز در ایام نوروز استراحتگاه داریم.

سامع خاطرنشان کرد: بحث ایمن سازی و تکمیل روشنایی بوستان‌های شهر طی سه سال اخیر اجرا شد و ۱۷ میلیارد تومان در این خصوص اعتبار هزینه صورت گرفت و همچنین آب‌نماهای بوستان‌های شهر قم پس از ایمن سازی در حال استفاده هستند.

نوشته های مشابه
فاز پنجم عمار یاسر به میدان سپاه می‌رسد
خودکفایی شهرداری قم در تولید گل و گیاه برای فضای سبز شهر
تجلیل مجمع کلانشهرهای ایران از خدمات ۲۰ ساله شهردار قم
بانک قرض‌الحسنه مهر ایران بیشترین رشد منابع را رقم زد
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.