صداوسیما اعتمادسوزی نکند/ رسانه ملی معتمد مردم باشد

آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین با تأکید بر اینکه رسانه ملی باید امین نظام و معتمد مردم باشد، گفت: اگر اعتماد مردم و مخاطبان جلب شود، اخبار و وقایع روزانه را از رسانه‌های دشمن دنبال نمی‌کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صداوسیما اعتمادسوزی نکند/ رسانه ملی معتمد مردم باشد
شناسه : 44726 | انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جامعه مدرسین، آیت‌الله حسینی‌بوشهری در دیدار با پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما، این سازمان را یکی از محورهای کلیدی، اصلی و اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و ادامه داد: آموزه‌های دینی، باورها و اعتقادات از جمله مهمترین بخش‌هایی است که باید مورد توجه صدا و سیما قرارگیرد.

وی، رسانه تراز انقلاب را رسانه‌ای عنوان کرد که امین نظام و معتمد مردم باشد و در عین حال که همسو و در راستای اهداف نظام و رهبری گام بر می‌دارد، با بیان حقایق، اعتماد مردم را نیز جلب کند.

رئیس جامعه مدرسین، انعکاس دقیق و به موقع اقدامات و فعالیت‌هایی را که در سطح کشور صورت می‌پذیرد مهم ارزیابی کرد و افزود: نباید به دشمن اجازه دهیم تا به مردم این‌گونه القا کند که در طول چهل و چند سالی که از انقلاب می‌گذرد، هیچ کاری انجام نشده است؛ البته مردم ما مردم قدردانی هستند اما ما نباید فضا را برای دسیسه‌های دشمن آزاد بگذاریم.

وی خواستار توجه صداوسیما به مسائل محوری نظام از جمله مسئله جمعیت شد و ابراز داشت: کلی‌گویی در این رابطه تأثیر چندانی ندارد؛ بلکه باید لزوم فرزندآوری برای خانواده‌ها حل شود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه، پرداختن به شعار سال را از دیگر مسائل محوری دانست که باید مورد توجه صدا و سیما قرار گیرد، وی در این خصوص اظهار داشت: استفاده از کارشناسان خبره در بررسی موانع تحقق شعار سال و البته پیگیری مداوم آن، در تحقق تولید و رفع موانع آن بسیار مؤثر و راهگشاست.

وی فرهنگ‌سازی را از دیگر وظایف صداوسیما عنوان کرد و افزود: پیام‌های فرهنگی لزوماً نباید به صورت مستقیم مطرح شود بلکه خیلی اوقات انتقال یک پیام در خلال یک فیلم و به صورت پنهان یا نیمه پنهان، تأثیر بیشتری در مخاطب دارد.

آیت الله حسینی بوشهری، اعتماد سوزی را نقطه مقابل اعتماد سازی دانست و خاطر نشان کرد: اگر ریل گذاری به سمتی برود که اعتماد مردم و مخاطبان جلب شود، دیگر شاهد این نخواهیم بود که مردم اخبار و وقایع روزانه را از رسانه‌های دشمن دنبال کنند.

وی در ادامه مسئله تهاجم فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و گفت: فعالیت‌های دشمن در زمینه تهاجمات فرهنگی را شناسایی کنید و از آن‌ها در زمینه‌های مثبت بهره ببرید.

امام جمعه قم، بهره‌گیری از کارشناسان دینی خبره را خواستار شد و خاطر نشان کرد: از کارشناسانی در زمینه دین استفاده کنید که حقیقتاً دین‌شناس باشند و سخن خود را به اسم دین تمام نکنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در پایان بر ارتباط مؤثر و بیشتر بین سازمان صداوسیما و حوزه‌های علمیه تأکید کرد و مواردی را در راستای ارتباط سازنده و مؤثر بین این دو نهاد فرهنگی متذکر شد.

شایان ذکر است: در ابتدای جلسه آقای پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما، برخی چالش‌های متعدد اقتصادی و فرهنگی را مورد اشاره قرارداد و به بیان مأموریت صدا و سیما در مبارزه با این چالش‌ها پرداخت.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.