پاسخ یک مقام مسئول به جوسازی‌ها در فضای مجازی/ فرزند حاصل از ازدواج دائم زن ایرانی و مرد خارجی شناسنامه ایرانی می‌گیرد

مدیرکل امور اتباع استانداری قم در واکنش به شایعه‌سازی‌ها و هتک حرمت زنان و مادران ایرانی در فضای مجازی، گفت: فرزندان مادر ایرانی که در قم برای اخذ شناسنامه اقدام کرده‌اند، همگی حاصل ازدواج دائم بوده و اغلب دارای پدران عراقی هستند که با اقوام خود در ایران ازدواج کرده‌اند، این فرزندان نه حاصل ازدواج موقت هستند و نه بیشتر آنها پدران طلبه دارند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پاسخ یک مقام مسئول به جوسازی‌ها در فضای مجازی/ فرزند حاصل از ازدواج دائم زن ایرانی و مرد خارجی شناسنامه ایرانی می‌گیرد
شناسه : 44719 | انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، عباس شیرمحمدی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: فرزندان مادر ایرانی که در قم برای اخذ شناسنامه اقدام کرده اند، همگی حاصل ازدواج دائم بوده و اغلب دارای پدران عراقی هستند که با اقوام خود در ایران ازدواج کرده‌اند.

وی افزود: این فرزندان نه حاصل ازدواج موقت هستند و نه بیشتر آنها پدران طلبه دارند، بلکه همگی حاصل ازدواج دائم و اغلب نیز فرزندان پدرانی از اتباع عراقی مقیم قم هستند که از چند دهه پیش با اقوام خود در ایران ازدواج کرده‌اند.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: استان قم به دلیل استقرار گسترده این دست از مهاجران، به عنوان نخستین استان در کشور، برای نام‌نویسی از فرزندان مادر ایرانی فراخوان داد و کسانی که در سایت ثبت نام کردند، ازدواج پدر و مادرشان در اداره کل اتباع به صورت رسمی به ثبت رسیده بود.

شیرمحمدی تأکید کرد که ازدواج اتباع و مهاجرین خارجی پس از ثبت در این اداره کل، جهت ثبت رسمی به محضرخانه ارجاع می‌شود. 

مدیرکل امور اتباع استانداری قم با بیان اینکه در مرحله اول و در سطح کشور بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ فرزند مادر ایرانی در سایت نام نویسی کردند، اظهار داشت: پس از پالایش ثبت‌نام‌ها مشخص شد ۴ هزار تن از این افراد متعلق به استان قم بوده و بقیه ساکن دیگر نقاط کشور هستند.

وی در پایان با بیان اینکه تا کنون ۳۵۰ تن از فرزندان مادر ایرانی در قم شناسنامه دریافت کرده و پرونده یک هزار و ۲۰۰ تن در حال طی فرآیند اداری است، تصریح کرد: از این افراد خواهشمندیم که با توجه به زمانبر بودن فرآیند صدور شناسنامه، برای حصول نتیجه نهایی، عجله نداشته باشند.

شیرمحمدی همچنین نسبت به تحریف اطلاعات و اخبار مربوط به این رویداد با هدف تخریب چهره قم و هتک حرمت زنان و مادران ایرانی هشدار داد.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.