کمبود آب و زمین دو چالش توسعه فضای سبز قم

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: زمین و آب جزو چالش‌های توسعه فضای سبز در شهر قم هستند و به‌همین منظور پیگیری‌هایی برای تخصیص پساب و تأمین زمین‌های حاشیه شهر صورت گرفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کمبود آب و زمین دو چالش توسعه فضای سبز قم
شناسه : 44711 | انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با تأکید بر اینکه بر اساس مطالعات وضعیت فعلی و پروسه رشد جمعیت، قم به ۲۵ مترمربع سرانه فضای سبز نیازمند است، اظهار کرد: این هدف‌گذاری در برنامه قم ۱۴۰۴ دیده‌شده و شهرداری تلاش دارد توسعه فضای سبز را در قم دنبال کند.

وی با تأکید بر اینکه تلاش داریم تا سال ۱۴۰۴ به سرانه ۲۵ مترمربعی به ازای هر شهروند قمی برسیم افزود: در همین راستا هدف‌گذاری خوبی صورت گرفته و سازمان پارک‌ها به‌طور مستمر درحال‌توسعه فضای سبز جنگلی و شهری در زمین‌های مناسب اختصاص‌یافته و پیگیری اختصاص زمین برای این امر است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با بیان اینکه زمین و آب جزو چالش‌های توسعه فضای سبز در شهر قم هستند تصریح کرد: به همین منظور پیگیری‌هایی برای رفع این مشکل صورت گرفته که از آن جمله تخصیص پساب و تأمین زمین‌های حاشیه شهر است.

وی ابراز کرد: از سال ۹۴ به‌صورت ویژه توسعه سرانه فضای سبز شهری در قم در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته و توانسته‌ایم با افزایش منابع مالی و همت مدیران شهری سرانه فضای سبز را از حدود ۱۴ مترمربع به بیش از ۲۰ مترمربع برسانیم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.