تلاش برای اجرای طرح «سرباز مسجد» در قم

مسئول کمیته اجرایی فعالیت‌های قرآنی استان قم از پیگیری‌های انجام شده برای اجرای آزمایشی طرح «سرباز مسجد» در ۴۰ مسجد قم خبر داد و گفت: در صورت اجرای طرح، فعالیت‌های قرآنی خادمان قرآنی در مساجد به‌عنوان خدمت سربازی محاسبه می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای اجرای طرح «سرباز مسجد» در قم
شناسه : 44687 | انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان قم به ریاست آیت الله سید محمد سعیدی و با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیران و نمایندگان ادارات استان قم در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد.

آیت الله سعیدی در این نشست با تأکید بر اینکه قرآن برای هدایت مردم نازل شده است، گفت: چیزی که برای مردم آمده باید توسط خود مردم هم اداره و ترویج شود؛ بنابراین فعالیت‌های قرآنی باید به گونه‌ای باشد که هزینه‌ها و اداره آن با خود مردم باشد و حضور مردم در آن احساس شود.

در ابتدای این نشست محمدعلی اسدتاش رئیس گروه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه قم با اشاره به فعالیت های گروه قرآن عترت دانشگاه قم به مناسبت هفته گرامیداشت قرآن و عترت در دانشگاه ها، گفت: برگزاری هم اندیشی کارشناسان قرآنی دانشگاه های سراسر کشور، برگزاری مسابقه قرآنی، برگزاری میزگرد علمی نگاه علامه طباطبایی به روایات تفسیری و برگزاری همایش نیاز انسان به انس و تدبر در قرآن کریم از جمله برنامه های دانشگاه قم در این ایام بوده است.

در ادامه این نشست علی اصغر شعاعی در ارائه گزارشی از کمیته اجرایی فعالیت‌های قرآنی استان قم با اشاره به برگزاری جلسه ماهانه این کمیته اظهار کرد: تأکید بر مردمی بودن فعالیت‌های قرآنی و باز بودن مساجد برای اجرای فعالیت های قرانی از مهمترین مصوبات این کمیته بوده که به منظور اجرای این دو مصوبه فراخوانی از اساتید قرآنی انجام خواهد شد و از جوانان و نوجوانان نیز برای مشارکت در فعالیت های قرآنی مساجد در قالب یک فراخوان دعوت به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به طرح سرباز مسجد گفت: در این طرح بناست از فعالان قرآنی که شرایط لازم را داشته باشند برای اجرای فعالیت های قرانی در مساجد استفاده شود و به عنوان خدمت سربازی آنان محاسبه شود که این طرح کامل شده و در انتظار تصویب است.

سپس مرتضی معصومی مسئول دارالقرآن مسجد مقدس جمکران از برگزاری جشنواره ملی منتظران در ایام میلاد امام زمان(عج) خبر داد و گفت: این جشنواره با محوریت دعای عهد و معرفی کتاب «زندگی در سایه دعای عهد» و با شعار «همدلی برای ظهور» در چهار رشته حفظ، ترجمه، شرح و فرازخوانی دعای عهد با هدف آشنایی، انس و برقراری ارتباط مستمر مردم با دعای عهد و ایجاد موج مهدوی در کشور برگزار می شود.

وی با بیان اینکه تا کنون کار جدی در زمینه دعای عهد در کشور انجام نشده است، گفت: این جشنواره در کارگروه اعتاب مقدس سراسر کشور به تصویب رسیده است و بخشی از جوایز جشواره توسط آستان قدس و آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی تأمین شده است و در ایام سالگرد تولد امام زمان(عج) اجرا خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام سعید روحانی مسئول کانون‌های فکری فرهنگی مساجد استان قم با اشاره به مشارکت استان قم در مسابقات قرآنی مدحامتان که توسط کانون‌های مساجد سراسر کشور برگزار شد، گفت: اهدای ۴ هزار جلد قرآن و مفاتیح، برگزاری جلسات تفسیر و اهدای ۱۴۰ دوره تفسیر قرآن، راه اندازی و اجرای طرح تلاوت نور، برگزاری دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم، اعزام مربی قرآنی به مساجد، برگزاری جلسات و کلاس‌های قرآن، اجرای برنامه چهلچراغ در بیش از ۴۰ مسجد، حضور نوجوانان در ترتیل خوانی حرم مطهر، برگزاری ۳۰ محفل انس با قرآن در مساجد از جمله فعالیت‌های کانون‌های فکری فرهنگی مساجد در استان قم است.

در ادامه نیز حجت الاسلام سیدمحمود هاشمی مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت «ندای کلام هادی» به تبیین فالیت‌های پژوهشی، آموزشی و پرورشی این مؤسسه برای ترویج فرهنگی قرآن و عترت در جامعه پرداخت.

در پایان این نشست محمدعلی دهدشتی به خاطر کسب مقام‌های برتر در جشنواره‌های مختلف قرآنی مورد تقدیر قرار گرفت و از آقایان شیرزاد و علم‌خواه به عنوان دو نوجوان قرآنی که در جشنواره های قرانی رتبه های برتر را کسب کرده اند با اهدای لوح تقدیر تجلیل شد.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.