فرمانده انتظامی قم عنوان کرد

افزایش ۲۴۰ درصدی جرایم رایانه‌ای در قم/ قتل ۲۵ درصد کاهش یافت/ بیش از ۶ تُن مواد مخدر کشف شد

شهر بیست/ فرمانده انتظامی قم با ابراز تأسف از افزایش 240 درصدی جرائم رایانه‌ای طی سال ۹۷ در قم، گفت: امسال کشف مواد مخدر با افزایش یازده درصدی همراه بود و شش و نیم تن مواد مخدر در قم کشف شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۲۴۰ درصدی جرایم رایانه‌ای در قم/ قتل ۲۵ درصد کاهش یافت/ بیش از ۶ تُن مواد مخدر کشف شد
شناسه : 4468 | انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از مهر قم، سردار آقاخانی امروز در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت: مردم در قم همکاری خوبی با نیروی انتظامی در سال ۹۷ داشته‌اند که امیدواریم این امر در روند رشد و ارتقای مأموریت نیروی انتظامی مؤثر باشد.

وی یکی از دغدغه‌های مردم در سال ۹۷ را شرارت‌ها در سطح استان دانست و افزود: خوشبختانه چاقوکشی و قمه کشی در امسال کاهش ۲۰ درصدی و همچنین نزاع کاهش ۲۵ درصدی داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم ضمن بیان اینکه کشف مواد مخدر طی امسال ۱۱ درصد افزایش داشته است‌، افزود: نزدیک به ۶ و نیم تن مواد مخدر طی این مدت در قم کشف شده است.

وی بیان کرد: متأسفانه در جرایم رایانه‌ای افزایش ۲۴۰ درصدی طی سال ۹۷ داشته‌ایم.

سردار آقاخانی با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی سرقت‌های خرد طی یکسال گذشته افزود: بیشترین سرقت‌ها طی این مدت مربوط به موتورسیکلت بوده که ۵۳ درصد سرقت‌ها را تشکیل داده است و اکثر سرقت‌ها نیز در پیاده‌روها و محل استقرار موتورسیکلت‌ها بوده است.

وی بیان کرد: طی امسال کیف‌قاپی ۶ درصد، سرقت اتومبیل ۱۸ درصد، سرقت مغازه سه درصد و سرقت اماکن ۱۷ درصد از سرقت‌ها را تشکیل داده است و سرقت طلا فروشی و بانک و سرقت محموله نداشتیم و نوع سرقت‌ها بیشتر مربوط به قطعات خودرو بوده است.

ارائه آموزش پیشگیری از وقوع جرم به بیش از ۵۰۰ هزار نفر

فرمانده انتظامی استان قم گفت: طی پیش بینی انجام شده در سال آینده به بیش از ۵۰۰ هزار نفر آموزش‌های پیشگیری از وقوع جرم ارائه خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی قتل طی امسال افزود: جرایم مهم ۱۱ درصد و کلاهبرداری نیز پنج درصد کاهش داشته است.

سردار آقاخانی از کاهش ۱۵ درصدی صدور چک بلامحل طی یکسال گذشته در قم خبر داد و افزود: در جعل طی این مدت ۹ درصد افزایش داشته‌ایم.

*افزایش چهار هزار و ۹۳۰ درصدی کشف سیگار قاچاق

وی بیان کرد: در زمینه کشف کالای قاچاق، کشف سیگار چهار هزار و ۹۳۰ درصد افزایش طی امسال داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: کشف سوخت طی سال ۹۷ یک درصد افزایش و کشف تجهیزات ماهواره نیز ۹۴ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: هشت درصد کاهش در زمینه مسائل اخلاقی در سطح استان طی امسال وجود داشته است.

آقاخانی در خصوص وضعیت رانندگی در استان قم نیز افزود: هشت درصد افزایش فوتی در تصادفات درون شهری داشته‌ایم که زنگ خطر است، همچنین در تصادفات برون شهری نیز ۱۳ درصد افزایش وجود داشته که ۹۳ درصد تصادفات ناشی از بی توجهی رانندگان بوده است.

وی بیشترین جرایم مهم را طی امسال در زمینه قاچاق دانست و افزود: در بحث جرایم خاص خوشبختانه وضعیت مطلوبی داریم و نسبت به سال گذشته میزان این جرایم یکسان بوده است.

فرمانده انتظامی استان قم بیان کرد: در سال ۹۷ بالغ بر ۱۷ هزار نفر به دوایر مشاوره‌ای مراجعه کرده و از خدمات مشاوره‌ای به صورت رایگان بهره‌مند شدند.

وی گفت: ۴۷۳ برنامه آموزشی طی امسال برای ۱۵۰ هزار نفر برگزار شد که این رقم در سال آینده سه برابر می‌شود.

*همکاری مطلوب مردم قم در چهارشنبه آخر سال گذشته

سردار آقاخانی در خصوص برنامه‌های پلیس در چهارشنبه آخر سال افزود: مردم سال گذشته در چهارشنبه آخر سال همکاری بسیار زیادی با پلیس داشتند و پیشگیری خوبی در زمینه جلوگیری از وقوع حادثه به عمل آمد.

وی ضمن بیان اینکه نیروی انتظامی مخالف شادی مردم نیست بلکه در کنار مردم است، افزود: دغدغه ناجا حفظ امنیت جانی و مالی مردم به ویژه سالخوردگان و کودکان است و با خاطیان به صورت جدی برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی قم بر ضرورت کنترل و توجیه فرزندان توسط والدین برای جلوگیری از وقوع حادثه تأکید کرد و افزود: با رانندگانی که اقدام به بستن راه مردم، آلودگی صوتی و استفاده از صداهای ناهنجار می‌کنند به طور جدی برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: هیچ صنفی حق فروش مواد محترقه و یا مواد اولیه آن را ندارد و فروشندگان برخورد می‌شود و افراد سودجو نیز تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود.

سردار آقاخانی، تلفن ۱۰۲ و ۱۹۷ را آماده دریافت نظرات مردم دانست و افزود: شهروندان و همچنین مسافران عزیز می‌توانند نظرات و انتقادات و پیشنهادات خود از نیروی انتظامی را با این شماره‌ها در میان بگذارند.

وی به اجرای طرح ناظر اشاره کرد و افزود: طرح ناظر با حضور ۲ هزار نفر طی امسال اجرا شده است و در سال آینده تعداد افراد حاضر در این طرح ۲ برابر می‌شوند.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: در طرح ناظر مأمور پلاک خودروی ناهنجار را می‌نویسد و به سامانه مورد نظر پیامک می‌کند تا با آن راننده خاطی برخورد جدی انجام شود.

وی شعار امسال نیروی انتظامی را «نشاط بهاری، نظم و قانون مداری» عنوان کرد و افزود: از آنجایی که مسافران بسیاری در ایام نوروز در استان قم حضور می‌یابند بنابراین ایستگاه‌های پلیس در این ایام سه برابر شده‌اند تا به انجام اقدامات انتظامی، ارشاد، راهنمایی و مشاوره به مسافران بپردازند.

سردار آقاخانی با بیان اینکه واحدهای گشت انتظامی در ایام نوروز به ویژه در محلات خلوت افزایش دو برابری داشته‌اند، گفت: ۱۰۰ هزار دانش آموز در طرح همیار پلیس برای پیشگیری از حوادث و دادن تذکرات در ایام نوروز شرکت دارند.

وی ابراز کرد: واحدهای گشت اماکن برای سرکشی که اصناف و مراکز در آستانه نوروز و همچنین در تعطیلات عید دو برابر شده‌اند.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: طرح راهور از ۲۵ اسفندماه در راه‌های استان آغاز شده و تا ۱۷ فروردین نیز ادامه می‌یابد.

وی عنوان کرد: قرارگاه نوروزی امام علی (ع) برای ایام عید در نظر گرفته شده است که مسافران و همشهریان عزیز می‌توانند به صورت شبانه روزی با شماره‌های ۲۱۲۴۵، ۲۱۲۴۳ و ۲۱۲۴۴ تماس بگیرند.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.