احداث بیش از ۵۰ حلقه چاه جذبی در منطقه ۴ قم

مدیر منطقه چهار شهرداری قم از صرف بیش از ۲۶ میلیارد ریال در راستای کنترل و هدایت آب‌های سطحی در این منطقه خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری، بیش از ۵۰ حلقه چاه جذبی در خیابان‌های اصلی و فرعی احداث شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
احداث بیش از ۵۰ حلقه چاه جذبی در منطقه ۴ قم
شناسه : 44671 | انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان‌مقدم با اشاره به اقدامات انجام‌شده در منطقه برای کنترل و هدایت آب‌های سطحی، از احداث بیش از ۵۰ حلقه چاه جذبی در شوارع اصلی و فرعی خبر داد و افزود: بیش از ۵۰۰ مترمکعب از انهار و کانال‌های کشاورزی موجود در سطح منطقه نیز با اعتباری بالغ‌بر ۲ میلیارد ریال لایروبی شده و همچنین تجهیزات خدمات شهری فعال در زمینه کنترل و هدایت آب‌های سطحی از قبیل پمپ‌های کف کش، تانکرهای مکنده، دستگاه جنتکس و ماشین‌آلات خدمات شهری نیز به‌روزرسانی و فعال‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: احداث کانال عرضی بلوار کریمی(خیابان خرّم) و انتقال آب‌های سطحی به خیابان فجر نیز به طول ۵۰۰ متر و هزینه ۷ میلیارد ریالی در سال جاری به اتمام رسید، همچنین ۴ میلیارد ریال هزینه بازسازی و ایجاد کانال بلوکی جهت انتقال آب‌های سطحی شهرک مهدیه و شهرک قدس و انتقال آن به بستر رودخانه شده است.

اصفهانیان مقدم در ادامه به احداث و نصب دریچه ذوزنقه‌ای کنترل آب‌های سطحی در مواقع بارندگی در انهار کشاورزی در کوچه ۳۷ بلوار غدیر اشاره کرد و گفت: عدم پیش‌بینی یا اجرای ناقص شبکه دفع و کنترل آب‌های سطحی هزینه‌های گزافی را در پی دارد.

وی تصریح کرد: با توجه به بارش‌های اخیر، به لطف خدا و تلاش بی‌وقفه همکاران خدوم خدمات شهری و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، هیچ‌گونه خسارتی ناشی از آب‌گرفتگی و بارندگی‌های روزهای گذشته در منطقه شاهد نبودیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم در خاتمه با تشکر از شهروندانی که با رعایت نکات بهداشتی کمک شایانی به شهرداری در خدمات‌رسانی بهتر می‌کنند یادآور شد: بیشترین عامل در آب‌گرفتگی معابر، عوامل انسانی است که این امر با همکاری شهروندان محترم به‌خوبی قابل‌کنترل است.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.