فرمانده انتظامی قم خبر داد

کشف ۱۱۲ کیلوگرم تریاک در قم/ دستگیری کلاهبرداران ۲ میلیاردی یک تُن پسته

شهر بیست/ فرمانده انتظامی استان قم از کشف 112 کیلوگرم تریاک طی 3 عملیات پلیس مبارزه با موادمخدر در محورهای مواصلاتی استان قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کشف ۱۱۲ کیلوگرم تریاک در قم/ دستگیری کلاهبرداران ۲ میلیاردی یک تُن پسته
شناسه : 4434 | انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس قم، سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: در پیگیری پلیس مبارزه با مواد مخدر گیلان مشخص شد فردی قصد دارد با یک دستگاه تریلی و در پوشش بار گوشت، یک محموله مواد افیونی را از استان جنوبی و با عبور از حوزه استحفاظی قم به تهران منتقل کند که با اعلام به پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم، بلافاصله موضوع دردستور کار مأموران این پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: سپس طی هماهنگی های قضائی، مأموران به محل مورد نظر اعزام و با کنترل تردد خودروهای عبوری خودرو مذکور را شناسایی و متوقف کردند.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: در ادامه طی بازرسی از تریلی ۷۲ کیلو و ۲۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف و راننده و سرنشین خودرو دستگیر شدند.

وی گفت: در ۲ عملیات دیگر پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قم در محور مواصلاتی، از یک دستگاه پژو ۴۰۵ حدود ۳۲ کیلوگرم تریاک کشف و ۳ نفر در این رابطه دستگیر شدند، همچنین طی بازرسی از یک دستگاه کامیونت ایسوزو یخچالدار نیز ۷ کیلو و ۹۳۰ گرم تریاک کشف و راننده دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: سرانجام متهمان به همراه پرونده متشکله برای انجام مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی استان شدند.

*دستگیری سه کلاهبردار حرفه‌ای

سردار آقاخانی همچنین با اشاره به دستگیری ۳ کلاهبردار حرفه ای، گفت: متهمان از طریق ثبت سفارش یک تن پسته حدود ۲ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و متواری شده بودند که با تلاش مأموران پلیس آگاهی استان قم در یکی از استان های همجوار شناسایی و دستگیر شدند.

وی افزود: با طرح شکایتی در پلیس آگاهی استان قم مبنی بر این که فردی طی تماس و ثبت سفارش یک تن پسته درجه یک به ارزش ۲ میلیارد ریال خواسته تا محموله به آدرس مغازه وی در قم ارسال و سپس پول آن واریز شود اما با اقدامی فریبکارانه پس از تحویل هیچ پولی پرداخت نکرده و متواری شده است، بنابراین موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران پلیس آگاهی استان قم قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: متهم با درخواست از فروشنده پسته خواسته به همراه وی جهت پرداخت پول به بانک بروند اما پس از مدتی وقت تلف کردن به بهانه‌ای واهی از خودرو شاکی پیاده و متواری می شود.

سردار آقاخانی اظهارداشت: فروشنده بلافاصله به محل تخلیه بار مراجعه و مشاهده می کند محموله پسته به مکانی نامعلوم منتقل شده است که در ادامه با شکایت وی و احضار مالک مغازه نامبرده یک برگ اجاره نامه را ارائه و اذعان داشت متهم مستاجر مغازه بوده و تاکنون نیز هیچ پولی پرداخت نکرده است.

سردار آقاخانی افزود: طی یک عملیات پیچیده متهم و ۲ همدستش توسط مأموران پلیس آگاهی در استان همجوار قم شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم با اشاره به اینکه متهم اصلی دارای ۳ فقره سابقه کیفری جعل و کلاهبرداری و یکی از همدستانش دارای ۹ فقره سابقه کلاهبرداری است، گفت: افراد مذکور با اذعان به کلاهبرداری، طی تحقیقات صورت گرفته به ۱۶ فقره کلاهبرداری در استان های همجوار قم نیز اعتراف و سرانجام تحویل مرجع قضایی شدند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.