شهردار قم:

نسبت به سرنوشت بلوار آیت الله بروجردی نگرانم/ اوایل تصور می‌کردم مشکل فرهنگی در قم نداریم

شهر بیست/ شهردار قم با بیان اینکه نگران بلوار آیت الله بروجردی هستم، گفت: سفت و محکم ایستادم که دویست متر در دوطرف بلوار فضای سبز شود در حالی که از من خواستند طرح کاربری بدهم؛ اکنون 13 ارگان در صف هستند تا مجوز پمپ بنزین دریافت کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نسبت به سرنوشت بلوار آیت الله بروجردی نگرانم/ اوایل تصور می‌کردم مشکل فرهنگی در قم نداریم
شناسه : 4422 | انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید مرتضی سقائیان نژاد امروز در نشست خبری با خبرنگاران که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با بیان اینکه شهرداری محوریت اجرایی شهر را برعهده دارد، اظهار کرد: ما یک برنامه استراتژیک در دستور کار داریم و در جلسه اخیر با استاندار و معاونین مقرر شد مجمع مشورتی در ارتباط با توسعه قم تشکیل شود.

شهردار قم بر لزوم برنامه محوری سازمان ها و نهادها در قم تأکید کرد و گفت: اخیرا ما برنامه های سه ساله شهرداری را در ارتباط با قم ۱۴۰۰ بررسی کردیم و نتیجه این بود که پیشرفت مطلوبی در رسیدن به اهداف داشتیم.

وی با بیان اینکه ۱۱ هدف، ۳۸ راهبرد، ۱۲۰ سیاست اجرایی و ۵۰۰ طرح مختلف در رابطه با برنامه ۵ ساله قم پیشبینی کرده بودیم، افزود: معدل آماری در زمینه های  «برخورداری از محیط زیست پایدار»، «متعادل و سالم سازی عبور و مرور شهری»، «بهره مندی از محیط و فضای شهری امن»، «کیفیت سیما و منظر»، «اعتلای نقش و جایگاه بین المللی قم» و «خدمات شهری مناسب برای شهروندان قم» نشان می داد که کاملاً طبق نقشه راه عمل شده است.

شهردار قم با بیان اینکه سیر حرکت ما کند شده است که به دلیل اوضاع و شرایط کشوری است، افزود: بعضی مواقع مناقصه طرح های عمرانی، چهار بار باطل می شود چراکه قیمت ها مشخص نیست.

*نمی خواهیم قیمت بالای اتوبوس را تثبیت کنیم  

سقائیان نژاد افزود: قصد داشتیم دویست دستگاه اتوبوس به طور نقدی خریداری کنیم اما یا تعداد توبوس آماده به اندازه دویست عدد نبوده است یا اگر هم بوده قیمت آن از  ۴۰۰ میلیون به یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: ما اگر اتوبوس به این قیمت خریداری کنیم، قیمتی در کشور تثبیت می شود که برای بعد مکافات دارد. با وجود همه تلاش ها در مجلس و دولت، امیدواریم بتوانیم بخشی از اتوبوس ها را تا پیش از عید وارد قم کنیم.

شهردار قم با تأکید بر اینکه تحریم ها به روحیه کاری ما تأثیر نداشته و نخواهد داشت، افزود: به دلایل اوضاع و شرایطی که وجود دارد، به هیچ وجه از فعالیت ها دست نکشیدیم.

سقائیان نژاد با بیان اینکه در چارچوب های برنامه ریزی، نقشه استراتژیک قم کاملاً مطالعه شده دنبال می شود، گفت: حدود ۷۵درصد تبدیل سیستم بودجه ریزی شهرداری از سنتی به سمت عملیاتی محقق شده است؛ راه اندازی سیستم کنترل پروژه شهرداری در سطح شهر، راه اندازی سیستم ارزیابی عملکرد برنامه بودجه در سطح شهر، تهیه و تدوین آمارنامه شهر و راه اندازی سیستم جبران خدمت کارکنان و بر مبنای عملکرد انجام شده و راه اندازی سیستم نظارت جامع بازخورد استراتژیک شهرداری قم جهت نظارت بر سند راهبردی در حال آماده شدن است.

وی تصریح کرد: ۱۱۰ میلیارد پروژه شهرداری قم شب گذشته افتتاح شد تا مردم بتوانند پیشرفت و توسعه را در شهر مقدس قم به صورت کامل احساس کنند.

شهردار قم افزود: تفریغ ۱۱ ماه بودجه سال جاری نزدیک به ۹۵ درصد نقدی و غیرنقدی ۱۰۳ درصد تحقق یافته است.

سقائیان نژاد تصریح کرد: دو هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان برای سال آینده برنامه ‌ریزی کردیم در شرایطی که ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت که مصوبه شورا را داشته و فاینانس ۴۰۰ هزار یورو و هزار واگن قطعی و ثبت‌شده برای قم که بیش از هزار میلیارد تومان است در این بودجه دیده نشده که در این صورت بودجه شهرداری قم به بیش از سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

*پروژه های در دست اجرای شهرداری برای سال ۹۸

وی با اشاره به پروژه های در دست اجرای شهرداری، گفت: احداث شش سالن ورزشی تا پایان فروردین ماه۹۸، احداث باغ پرندگان تا پیش از تابستان۹۸، احداث بوستان کوثر، احداث فاز سوم بلوار جمهوری حدفاصل میدان امام حسین با یادگار امام،  احداث فاز ۵ عمار یاسر، احداث تقاطع غیرهمسطح کیوانفر با خیابان امام، احداث تقاطع غیر همسطح امینی بیات، احداث زیر گذر امام رضا با یادگار امام و احداث تقاطع غیرهمسطح خیابان کارگر از مهم ترین پروژه های در دست اجرای شهرداری در سال ۹۸ است.

شهردار قم با بیان اینکه یکی از پروژه های سال ۹۸ راه اندازی فاز اول قطار شهری است، تصریح کرد: یازده بسته تجهیزاتی قطار شهری، وابسته به ارز است و باید از خارج کشور وارد شود؛ این پروژه با قرارگاه خاتم با قوت دنبال می شود و مشکلات ارزی، کار را عقب انداخته است و امیدواریم در سال ۹۸ بتوانیم فاز نخست را به بهره برداری برسانیم. 

*خط تولید کود کمپوست راه اندازی می شود

سقائیان نژاد در ادامه با بیان اینکه در بحث خدمات شهری تا این لحظه ۷۲۰ تن زباله را متأسفانه دفن می کردیم، اظهار کرد: تا پایان امسال، خط تبدیل کود کمپوست راه اندازی می شود و سیصد تن از این ۷۰۰ تن زباله به کود کمپوست تبدیل خواهد شد و در صورتی که تا اواسط ۹۸، تجهیزات به روز شوند، سیصد تن دیگر باز تبدیل به کود کمپوست می شود.

وی با اشاره به موضوع تفکیک از مبدأ، گفت: هدف گذاری ما برای پایان سال ۹۸، شانزده درصد پیش بینی کرده بودیم که به ۱۱٫۹ درصد رسیده است و کار سختی است که نیازمند آموزش و فرهنگسازی است.

شهردار قم افزود: ۲۴ ایستگاه آتش نشانی در قم فعال است و استانداردهای کامل آتش نشانی را دارد.

*تصور می کردم از نظر فرهنگی در قم مشکلی نداریم

سقائیان نژاد در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: اوایلی که وارد قم شدم،  تصورم این بود که از نظر فرهنگی نباید در قم مشکل داشته باشیم در حالی که بعد متوجه شدم در بحث های اجتماعی و فرهنگی در قم، مشکلات بیشتری از جاهای دیگر داریم.

وی با بیان اینکه از ابتدا به دنبال ایجاد فرهنگسرا و تشکیلات جدید نبودیم، افزود: زیربنای حرکت ما در سازمان فرهنگی شهرداری زیاد قوی نبوده و هنوز هم نیست؛ از اواسط امسال، خودمان وارد شدیم و قائم مقام خودم را به عنوان سرپرست سازمان گذاشتم و باید بازسازی کاملی انجام می شد.

شهردار قم با بیان اینکه اصل و اساس بحث فرهنگ شهروندی را در سال ۹۸ خواهید دید، تصریح کرد: نزدیک ۱۹۰ برنامه در این زمینه پیش بینی شده است؛ در سال ۹۸ دنبال این هستیم در بحث فرهنگ شهروندی، سخنان رهبر معظم انقلاب، بحث های نشاط اجتماعی و هنری فعالیت جامع تری داشته باشیم.

*همه بر سر قطعی شده ۴٫۷ کیلومتر منوریل توافق کردند

سقائیان نژاد در رابطه با تعیین تکلیف منوریل، گفت: همه به این جمع بندی رسیدند که ۴٫۷ کیلومتر منوریل باید قطعی و دنبال شود، همچنین تلاش می شود این پروژه به بخش خصوصی جهت کارکرد توریستی واگذار شود.   

*چگونه سراغ طرحی بروم که هنوز به تصویب نرسیده است

شهردار قم در ادامه با بیان اینکه طرح جامع بلوار پیامبر اعظم(ص) به تصویب نرسیده و بنده چگونه سراغ طرحی بروم که هنوز به تصویب نرسیده است، تصریح کرد: ده پروژه‌ای که در پیامبر اعظم(ص) در حال انجام است، نمی دانیم چه به سر آنها خواهد آمد چرا که شورای عالی معماری و شهرسازی، مصوبه ده سال قبل خود را زیر سؤال برده است؛ بنده از وزیر جدید راه و شهرسازی تقاضا کردم تکلیف ما را در این زمینه روشن کنند.

*ابراز نگرانی از سرنوشت بلوار آیت الله بروجردی

سقائیان نژاد همچنین در بخش دیگری از این نشست، خواستار رصد و دقت اصحاب رسانه نسبت به سرنوشت محدوده بلوار آیت الله بروجردی شد و گفت: من سفت و محکم ایستادم که دویست متر در دوطرف بلوار باید فضای سبز بشود در حالی که از من خواستند طرح کاربری بدهم.

وی با تأکید بر اینکه هم اکنون ۱۳ ارگان در صف هستند تا مجوز پمپ بنزین دریافت کنند، افزود: شهرداری آمده میلیاردها هزینه کرده، زمین را آماده کرده و بعضی ها می خواهند منفعت آن را ببرند!؛ منفعت این بلوار باید به شهر قم برسد و ده سال آینده را برای این بلوار باید ببینیم.

شهردار قم افزود: من نگران بلوار آیت الله بروجردی هستم و این هشدار را در جمع شما اصحاب رسانه می دهم که اگر کاربری داده شود، به فاصله شش ماه نمی گذرد که تمام آنجا پُر خواهد شد؛ خواهش می کنم رصد کنید؛ این بلوار به عنوان نمونه باید برای قم باقی بماند و هزار هکتار فضای سبز نیاز به این بخش دارد.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.