کاش یک جو از غیرت مردم قم را اهل مدینه داشتند

حجت‌الاسلام مؤمنی با اشاره به دلداگی مردم قم به حضرت معصومه(س)، گفت: در مدتی که حضرت معصومه(س) در قم سکونت داشتند، مردم این شهر پروانه‌وار دور ایشان گشتند و خدمت کردند، کاش یک جو از غیرت اهل قم را اهل مدینه هم داشتند تا با دختر پیامبر(ص) آن‌طور رفتار نمی‌کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاش یک جو از غیرت مردم قم را اهل مدینه داشتند
شناسه : 44093 | انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدحسین مؤمنی در سخنرانی مراسم تعویض پرچم حرم مطهر بانوی کرامت که به مناسبت رحلت شهادت گونه حضرت معصومه سلام الله علیها در صحن امام رضا(ع) برگزار شد، اظهار کرد: امام عسکری(ع) فرمودند ما اهل‌بیت(ع) برای کسانی که به ما پناه بیاورند پناهگاه هستیم و راه را برای کسانی که راه گم کرده‌اند روشن می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هر کسی به اهل‌بیت(ع) پناه ببرد آنها به او پناه می‌دهند، گفت: به استناد روایات متعدد، حرم حضرت معصومه(س) حرم همه اهل‌بیت(ع) است و اگر پناه به حضرت معصومه سلام الله علیها آوردیم در واقع به همه معصومین(ع) پناه آورده‌ایم.

استاد حوزه علمیه گفت: امام صادق علیه السلام فرمودند خدا حرمی دارد که مکه است، رسول الله حرمی دارد که آن مدینه است، امیرالمؤمنین(ع) حرمی دارد که در کوفه است و برای ما اهل‌بیت(ع) حرمی است که آن قم است و به‌زودی در این شهر دختری از فرزندان من به نام فاطمه دفن می‌شود که هر کسی با معرفت او را زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود.

وی با بیان اینکه امام رضا علیه‌السلام و امام جواد علیه السلام هم در روایاتی فرمودند هر کسی حضرت معصومه سلام الله علیها را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود، افزود: وقتی سه امام معصوم به این حد بر زیارت این بانو تأکید می‌کنند معلوم می‌شود که حتما در قم خبرهایی است و اگر دلمان برای هر کدام از ائمه(ع) تنگ شده است اینجا محل حضور همیشگی آنهاست. ضمن اینکه در روایت آمده قم آشیانه آل محمد صلوات الله علیه و آله است، این‌گونه برداشت می‌شود که آشیانه جایی است که مادر حضور دارد و فرزندان هم دور او جمع شده‌اند.

مؤمنی با اشاره به زیارتنامه حضرت معصومه سلام الله علیها که از امام رضا علیه السلام صادر شده است، گفت: در این زیارتنامه وقتی پیامبران را سلام می‌دهیم از ضمایر غایب استفاده می‌کنیم ولی وقتی به نام پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) می‌رسیم با حالت خطاب حاضر سلام می‌گوییم که نشان می‌دهد آنها اینجا حاضر هستند و به واقع اینجا حرم اهل‌بیت(ع) است.

وی، یکی از ویژگی‌های مهم این بانو را هدایت قلوب دانست و گفت: این بانو کریمه اهل‌بیت است و اگر فقیر به درب خانه او بیاید غنی و ثروتمند برمی‌گردد، یعنی حضرت فوق نیاز ما به ما عنایت می‌کند.

استاد حوزه علمیه با تأکید بر اینکه حضرت معصومه سلام الله علیها به مرگ طبیعی از دنیا نرفته و ایشان را به شهادت رسانده‌اند، گفت: از مستندات تاریخی برداشت می‌شود که حضرت را در بیرون شهر ساوه مسموم یا مجروح کردند، وگرنه مرگ یک دختر ۲۷ ساله طبیعی نیست.

وی افزود: مردم قم وقتی شنیدند که کاروان حضرت معصومه سلام الله علیها مورد حمله قرار گرفته است و ایشان عازم قم شده‌اند به استقبال ایشان به خارج شهر رفتند و در مدتی که در قم سکونت داشتند پروانه وار دور ایشان گشتند و به ایشان خدمت کردند، کاش یک جو از غیرت اهل قم را اهل مدینه هم داشتند تا با دختر پیامبر(ص) آن طور رفتار نمی کردند.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.