اسلام مخالف تفریح و شادی نیست/ ایجاد مراکز تفریحی وظیفه مدیریت شهری است

شهردار قم با تأکید بر اینکه دین اسلام هیچ مخالفتی با شادی و تفریح ندارد، گفت: وظیفه شهرداری ایجاد فضاهای تفریحی سالم است و ارگان‌های فرهنگی باید برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه برنامه‌ریزی کنند تا بتوان به‌صورت همزمان از تفریح و نشاط به‌خوبی استفاده کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اسلام مخالف تفریح و شادی نیست/ ایجاد مراکز تفریحی وظیفه مدیریت شهری است
شناسه : 43820 | انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به توجه مدیریت شهری قم به توسعه زیرساخت‌های تفریحی و رفاهی، گفت: ایجاد نشاط اجتماعی یکی از رسالت‌های شهرداری است، دین اسلام هیچ مخالفتی با شادی و تفریح نداشته و باید فضاهای تفریحی سالم را برای شهروندان بوجود آورده تا بتوانیم برای تربیت فرهنگی نیز برنامه‌ریزی کنیم.

وی، یکی از پروژه‌های تفریحی و پرچالش شهر قم را باغ پرندگان دانست و اذعان کرد:‌ متأسفانه این پروژه با وجود آمادگی برای بهره‌برداری، تا امروز نتوانسته در اختیار شهروندان قرار گیرد که به دنبال بازگشایی این مجموعه هستیم.

شهردار قم با بیان اینکه با فروکش شدن شیوع کرونا،‌ قم سالانه پذیرای بیش از ۲۰ میلیون زائر خواهد بود که نیاز به جاذبه‌های گردشگری برای ماندگاری مسافران و رونق اقتصادی شهر دارد، گفت: در حال حاضر به‌صورت متوسط زائران شهر قم تنها ۴ تا ۵ ساعت در شهر می‌مانند و ما عملاً برنامه خاصی برای استفاده از ظرفیت زائرپذیری قم نداریم، درصورتی‌که اگر این زمان به چند روز افزایش پیدا کند شاهد دگرگونی اقتصاد شهر خواهیم بود.

وی، شهر را نیازمند فضاسازی مناسب برای تشویق زائران برای اقامت در شهر برشمرد و تصریح کرد: شهرداری در کنار توجه به ابعاد معنوی وجود حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران در شهر قم، به ایجاد امکانات تفریحی و رفاهی همچون تله‌سیژ، شهربازی‌ها، بوستان‌های مختلف و برخی دیگر از این پروژه‌ها پرداخته و خوشبختانه امروز حرکتی رو به رشد داریم و ازنظر مکان‌های تفریحی در حد متوسط هستیم.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه وظیفه شهرداری ایجاد فضاهای تفریحی سالم بوده و باید ارگان‌های فرهنگی برای ارتقاء فرهنگ دینی جامعه برنامه‌ریزی کرده تا بتوان به‌صورت همزمان از تفریح و نشاط به‌خوبی استفاده کرد،‌ افزود: دین اسلام بسیار به مسائل سلامت روان اهمیت داده و نمی‌توانیم نسبت به آن بی‌اهمیت باشیم.

نوشته های مشابه
کمبود هزار نیروی انسانی در مراکز درمانی و بهداشتی قم/ فاز اول بیمارستان نور افتتاح می‌شود
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.